رتبه بندی معلمان تنها شامل این دسته از معلمان خواهد شد

رتبه بندی معلمان تنها شامل این دسته از معلمان خواهد شد

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در جمع نمایندگان صنفی و منتخب معلمان شیراز گفت: آموزش و پرورش منشا همه خدمات است و نرخ رشد یک کشور به اندازه ای است که به این نظام نگاه کنیم. “

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: هزینه های آموزشی لوکس ترین نوع تولید است.

حاجی بابیان اینکه تمرکزش در بودجه ریزی روی همه اقشار جامعه است، گفت: اگر می بینید بحث بودجه آموزش و پرورش را با حساسیت دنبال می کنم، یعنی معتقدم این به معنای پول دادن به معلمان نیست، بلکه خدمت به مردم است. کل جامعه «چون معلم با سرمایه مردم یعنی دانش آموزان سر و کار دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی نگاه ها به آموزش و پرورش در سال های اخیر گفت: یکی از این موارد نگاه به خصوصی سازی آموزش و پرورش است. البته این به این معنا نیست که ما مخالف مدارس غیردولتی هستیم، بلکه دولت باید همه حمایت های خود را از آموزش و پرورش داشته باشد و تمام هزینه های آن را تقبل کند.

حاجی بابیان بابیان اینکه معلمان افرادی نجیب و فحاشی هستند اما امروز نگران تبعیض در نظام حقوق و دستمزد در کشور هستند انتقاد کرد و گفت: این سخنان در اولین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با آقای رئیس جمهور بیان شد. آن را پذیرفت و اصلاح کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال آینده دستمزدهای پایین تا 60 درصد افزایش می یابد، گفت: یعنی درآمد خالص هیچکس نباید کمتر از 5 میلیون تومان باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی درباره مالیات بر حقوق کارمندان نیز گفت: به حقوق 5 تا 15 میلیون تن ده درصد بیشتر مالیات پرداخت نمی شود.

حاجی بابایی گفت: نظام رتبه بندی معلمان قطعاً ساخته می شود و همه نیروهای آموزشی را شامل می شود، زیرا در آموزش و پرورش همه معلمان معلم هستند و در صورت لزوم در پست های اداری قرار می گیرند و می توانند به معلمی بازگردند و این باعث می شود چرخه می رود.”

وزیر اسبق آموزش و پرورش بابایین با بیان اینکه جایگاه معلم در تمام سنین جایگاه ویژه ای در بین مردم دارد، گفت: ما معلمان باید ابتدا این نگرش و جایگاه را ارزیابی کنیم و خدای ناکرده به رفتار خود آسیب نزنیم.

حاجی بابایی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به روند فعلی صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این صندوق باید بر حضور نخبگان اقتصادی در این صندوق متمرکز شود و به دنبال بورسیه و سرمایه گذاری در فعالیت های مهم اقتصادی و همچنین سرمایه گذاری باشد. معلمان نیز. «از نتایج آن بهره ببرید.

وزیر اسبق آموزش و پرورش بابیان اینکه نسبت به این روش درمانی و خدمات اجتماعی معلمان انتقاد دارم، گفت: به مرکز درمانی مراجعه کنید و از خدمات رایگان آن مانند آنچه در دوران خدمت من با بیمه طلا انجام دادید استفاده کنید.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مریض شده ممکن است درد داشته باشد اما نباید از گرانی پول و پول ناراحت باشد. به ایجاد صندوق بیماران صعب العلاج نیازمند کرد اشاره کرد و گفت: 25 هزار میلیارد تن برای وی اختصاص داده ایم.

حاجی بابای معتقد است که اداره و مدیریت آموزش و پرورش نیاز به هنرمندی ویژه دارد و وزیر آموزش و پرورش و تیم مدیریتی وی باید بتوانند از تمام فرصت های قانونی که قانونگذار برای مدیریت صحیح نظام عظیم آموزشی در اختیار دارد استفاده کند.

بشاره، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اراده قوی هم در دولت و هم در مجلس شورای اسلامی برای کمک به معلمان وجود دارد، گفت: افرادی که در شرف بازنشستگی هستند، خیالشان با بازی راحت باشد. هنوز در برنامه است و حذف نمی شود.

حاجی بابیان اینکه معتقدم معلم هر چقدر هم اعتراض کند اما وقتی سر کلاس است عاشقانه به تربیت دانش آموزان خدمت می کند، گفت: من به دنبال پدربزرگم هستم و او معلم من در خط قرمز است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی همچنین به عزم قاطع مجلس شورای اسلامی و دولت برای احیای حقوق کلیه کارکنان سایر دستگاه های اجرایی که از جایگاه قانونی مناسب برخوردار نیستند اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید