حقوق 800 هزار تومانی معلم با 10 سال سابقه / معلمان: نگران این هستیم که مافیای پیمانکاران از تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان کشور جلوگیری کنند.

حقوق 800 هزار تومانی معلم با 10 سال سابقه / معلمان: نگران این هستیم که مافیای پیمانکاران از تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان کشور جلوگیری کنند.

روز جدید سال هاست که آموزش و پرورش کمبود معلمان را با معلمانی که خدمات، آموزش، حرکت، سرباز معلم و پیش دبستانی می خرند، جبران کرده است.

یکی از معلمان می گوید: با مدرک فوق لیسانس و ده سال سابقه تدریس 800 هزار تن حقوق می گیرم. قراردادهای ما کوتاه مدت است و آموزش و پرورش هیچ تعهدی در قبال ما ندارد.

جمعی از معلمان استان ایلام در جلسه علنی مجلس از نبود برنامه ساماندهی جذب کارکنان دولت ابراز نگرانی کردند و گفتند: نگران هستیم که مافیای مجریان برای جلوگیری از تصویب قانون لابی کنند. طرح مجلس». چند هفته پیش قرار بود این طرح با رای نمایندگان به صحن ارائه شود اما متاسفانه همچنان مسکوت مانده است.

یکی از این معلمان می گوید: با مدرک فوق لیسانس و پس از ده سال سابقه تدریس 800 هزار تن حقوق می گیرم. قراردادهای ما کوتاه مدت است و آموزش و پرورش هیچ مسئولیتی در قبال ما ندارد. به همین دلیل اگر به حقوق کم اعتراض کنیم فقط می گویند برو!

به گفته این معلمان؛ آموزش و پرورش به آنها نیاز دارد، اما نمی خواهد آنها را منصفانه تر استخدام کند. یکی از این معلمان با حق التدریس گفت: در سه کلاس تدریس می کنم و در یک کلاس 40 دانش آموز با نمره های مختلف دارم. آموزش و پرورش می داند که آموزش این تعداد دانش آموز در کلاسی با نمرات مختلف بسیار دشوار است. جدا از اینکه این موضوع کیفیت کار را پایین می آورد، حقوق زیر یک میلیون تنی که به ما می دهند انگیزه ما را رها نکرده است. آیا این عادلانه است؟

آموزش سال‌هاست که کمبود معلمان را با معلمانی که خدمات، آموزش، حرکت، سربازان معلم و کودکان پیش دبستانی خریداری می‌کنند، جبران کرده است. این معلمان حداقل دستمزد وزارت کار را دریافت نمی کنند و بسیاری حتی یک میلیون و نیم تن هم دریافت نمی کنند. در عین حال باید هزینه سفر به مناطق فقیر و دورافتاده را از جیب خود بپردازند.

بسیاری از پیمانکاران در حال حاضر منتظرند تا ببینند که آیا طرح مجلس برای ساماندهی استخدام کارمندان دولت تصویب می‌شود و در این صورت، چه کسانی درگیر آن خواهند شد. بر اساس این طرح؛ کارگران موسسات دولتی، نیمه دولتی، خصوصی و دولتی طی این فرآیند متحول خواهند شد و مهمتر از آن، پیمانکاران حذف خواهند شد.

پیش از این ولی اسماعیلی (رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس) در گفت وگو با ایلنا از تلاش برای جمع آوری 50 امضا برای تصویب فوری این طرح در مجلس خبر داده بود. وعده ای که هنوز محقق نشده و باعث نگرانی بسیاری از مجریان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید