کمپین تصویب طرح ساماندهی استخدام کارمندان و تغییر وضعیت استخدامی

کمپین تصویب طرح ساماندهی استخدام کارمندان و تغییر وضعیت استخدامی

کارگران پیمانکاری سکوی پارس جنوبی نیازمند اجرای طرح طبقه بندی مشاغل هستند.

اجرای طرح طبقه بندی مشاغل بر اساس هنر. ماده 48 – 50 قانون کار مغایرتی با تصویب طرح ساماندهی و تبدیل وضعیت ندارد. این را یکی از کارگران پیمانکاری پارس جنوبی به نمایندگی از همکارانش می گوید؛ وی افزود: هزاران کارگر در فازهای مختلف پارس جنوبی منتظر تکمیل بررسی دقیق طرح ساماندهی به کارگیری کارکنان دولت و تصویب نهایی این طرح در صحن علنی مجلس هستند اما در این میان. این کارگران کمپینی تشکیل داده و خواستار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل شده اند.

پیمانکاران پارس جنوبی مدت‌هاست اجرای طرح طبقه‌بندی را به عنوان یک تقاضای اصلی مطرح می‌کنند. درخواستی که بیش از دو سال است که مطرح شده اما هنوز محقق نشده است.

این کارگران در کمپینی خطاب به رسانه ها و مسئولان نوشتند: «ما جمعی از کارکنان اجرایی شرکت نفت و گاز پارس جنوبی خواستار اجرای صحیح طرح طبقه بندی مشاغل هستیم. پس از گذشت دو سال از اعلام طرح طبقه بندی، هیچ قولی برای اصلاح آن داده نشده است. انگیزه ما برای کار ضعیف شده و شرمنده خانواده هایمان با این دستمزدهای ناکافی هستیم… کار زیاد و گرمای شدید در نیازمندترین مناطق، دستمزد پایین و اجرای نادرست طرح طبقه بندی باعث شده معیشت ما با مشکلات زیادی مواجه شود. . .

یکی از فعالان این کمپین می گوید: در این سال ها حاضر نبودند با اجرای صحیح طرح طبقه بندی مشاغل، مقداری از تبعیض بین ما و کارمندان بکاهند. پیمانکاران با پرداخت کمک هزینه موافقت نمی کنند. در این شرایط از نمایندگان مجلس انتظار داریم با درک درستی از مشکلات و شرایط سخت خود، بررسی جزئیات برنامه تشکیلاتی را در اسرع وقت به اتمام برسانند و زمینه را برای تغییر وضعیت و رفع تبعیض در نفت فراهم کنند. و صنعت گاز

به گفته رئیس مجلس، طرح تشکیلاتی حداکثر تا پایان مردادماه در صحن علنی مجلس به قانون تبدیل می شود، اما کارگران پیمانکاری پارس جنوبی اعمال طبقه بندی عادلانه و مناسب مشاغل را حق می دانند. کلیه کارگران مشمول قوانین کار. امیدواریم طبقه بندی مشاغل وزارت نفت و زیر مجموعه های آن جدی گرفته شود

دیدگاهتان را بنویسید