طرح ساماندهی استخدام کارمندان دولت پایان برده داری مدرن است


ساعت: 11:06
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878946

گودرزی گفت: طرح ساماندهی اشتغال کارکنان دولت پایان برده داری مدرن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس گودرزی سفیر افلاک با اشاره به تصویب کلیات طرح ساماندهی به کارگیری کارکنان دولت در جمع خبرنگاران گفت: ایشان در همه اصلاحات مشارکت داشتند به جز بحث استخدام که در کمیسیون مشترکی که تشکیل شد با جدیت پیگیری کردیم. دولت بعداً اصلاحات را پس گرفت و آن را دائمی کرد.

وی افزود: قانون مدیریت خدمات کشوری به منظور ایجاد یکپارچگی در سیستم های اداری تمامی دستگاه های اجرایی و همگرایی و هماهنگی در نظام های پرداخت ایجاد شد. مشکلات زیادی وجود دارد و این تنوع اشتغال که 27 نوع است به دلیل نبود سیستم پرداخت هماهنگ بستری است که متاثر از انواع قراردادها است.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز 50 نوع پرداخت داریم و این تعداد مشکلات باعث می شود که در این راستا این طرح پیگیری شد و با 180 امضا طرح را اولویت بندی کردیم و به تصویب رسید. “

گودرزی گفت: شرکت های تاسیس شده روش نوین برده داری را آغاز کردند در حالی که این شرکت ها برای کاهش دستگاه های اجرایی، کاهش هزینه ها و افزایش رضایت ایجاد شدند که موفقیت آمیز نبود، بنابراین بیش از 80 درصد بودجه کشور در حال بحث است. هزینه ها که عمدتا حقوق و مزایا است و روند رو به رشد بودجه عمومی کشور، پیدایش انواع قراردادهای کاری و ایجاد بوروکراسی اداری از جمله مشکلاتی است که شرکت ها ایجاد می کنند.

وی افزود: در نهایت هفته گذشته طرح ساماندهی به کارگیری کارکنان دولت در دستور کار مجلس قرار گرفت و کلیات آن به تصویب رسید اما با توجه به اختیارات هیئت رئیسه به کمیسیون ارجاع شد و در حال پیگیری برای تدوین این طرح هستند. “وضعیت ناسالم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید