طرح ساماندهی کارمندان دولت که قرار است هفته آینده مطرح شود/همه کارها را با دولت هماهنگ نمی کنیم/ بار کاری سنگین و کمبود اطلاعات آماری دقیق دو دلیل مخالفت دولت با این طرح است.

طرح ساماندهی کارمندان دولت که قرار است هفته آینده مطرح شود/همه کارها را با دولت هماهنگ نمی کنیم/ بار کاری سنگین و کمبود اطلاعات آماری دقیق دو دلیل مخالفت دولت با این طرح است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت با کل موضوع مخالف است، صحت ندارد، شرایط کلی در مجلس تصویب شد و دولت مخالفتی نداشت. اما دولت می گوید با توجه به جمعیت آماری آنها زیاد است و از طرف دیگر اطلاعات اولیه را ندارند. در واقع آنها به دلیل حجم بالای این اثر نگران اندازه و وزن آن هستند.

اما اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، درباره علت مخالفت دولت با پیگیری و تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت که تاکنون با تاخیر مواجه شده است، گفت: روند کار، گفت: نظر دولت این است که همچنان استدلال می کند که این طرح بار مالی دارد و کار کلان و بزرگی است که در حال حاضر بستر مناسبی برای انجام کار نداریم. همچنین معتقدیم با توجه به اینکه برای این طرح زمان بندی مشخص نکرده ایم و محدودیتی برای اجرای آن وجود ندارد، مثلاً اگر ظرف یک سال همه این نیروها ساماندهی شوند، برای اجرای آن مشکلی پیش نمی آید.

وی ادامه داد: به دولت گفتیم حداقل با اطلاعات موجود در سامانه که حدود 300 هزار نفر است می توانید اجرای این طرح را شروع کنید و سپس به سراغ گروه های بعدی می رویم که طبق آمار و اطلاعاتی که وجود دارد. ما داریم حدود 1700000 هزار نفر هستند.

نماینده مردم گرامی در مجلس افزود: دو جلسه با حضور آقای کلیباف در این خصوص با رئیس مجلس داشتیم که نتیجه آن این بود که طرح به صحن علنی بیاید و صحن تصمیم گیری کند. در این مورد و اگر شورای نگهبان به آن اعتراض کرد، ما می‌رویم و مشورت می‌کنیم و مدارک خود را ارائه می‌کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: این بحث باید ظرف یک هفته آینده انجام شود. بر اساس آیین نامه درخواست اولویت این طرح را با 156 امضا به هیئت مدیره ارائه کردیم. و اکنون از نظر ما به عنوان کمیته تخصصی مشکلی وجود ندارد و در صورت تاخیر در تصویب طرح در دادگاه، هیات مدیره خلاف مقررات عمل می کند.

نایب رئیس کمیته بهزیستی در پاسخ به این سوال که «طبق درخواست اولویت، تا یکی دو هفته آینده این طرح به صحن می‌آید؟»، گفت: به نظر ما باید این طرح آورده شود. هفته آینده، همین الان. با توجه به رفع کلیه ایرادات و اصلاحات باید همراه با اولویت نامه درخواستی که برای این طرح نوشته شده مطرح می شد و اگر بیش از آن به تأخیر بیفتد اقدامی خلاف مقررات است.

وی در پاسخ به این سوال که «دولت چگونه می‌تواند با طرح‌هایی که بار مالی مانند رتبه‌بندی معلمان یا افزایش حقوق دارند، موافقت کند و یا حتی لایحه‌ای تصویب کند، اما علی‌رغم تاکید رئیس‌جمهور بر پرداخت عادلانه، این طرح با مقاومت‌هایی مواجه می‌شود؟ ” وی گفت: ببینید دولت با کلیت این موضوع مخالف است، اینطور نیست، کلیات در مجلس تصویب شد و دولت مخالفت نکرد. اما دولت می گوید به دلیل اینکه جامعه آماری آنها زیاد است و از طرف دیگر اطلاعات اولیه را ندارند، یعنی مثلاً نمی دانند چند شرکت دارند که حتی به عنوان پیمانکار کارگر جذب می کنند. تعداد کارگرانی که شرکتی، حجمی یا انواع دیگر هستند. آنها ندارند، بنابراین می گویند ابتدا باید این موضوع را جمع بندی و ارزیابی کنیم. در واقع آنها به دلیل حجم بالای این اثر نگران اندازه و وزن آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال ما به عنوان کمیته تخصصی مجلس تمام اقدامات لازم را انجام داده ایم و این خواسته مردم از نمایندگان مردم است. ما همه اقدامات خود را یک به یک با دولت هماهنگ نخواهیم کرد. ما دولت را همراهی و کمک می کنیم، اما در جایی که تقاضای عمومی وجود دارد شکست نمی خوریم.

دیدگاهتان را بنویسید