ساماندهی مشاوران املاک بسیار مهم است/ کمبود اطلاعات مهم ترین دلیل اعتیاد اکثر افراد به مواد مخدر است


ساعت: 18:59
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842924

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در کوم:

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با تاکید بر اینکه پیشگیری از آسیب های اجتماعی تنها بر عهده قوه قضائیه و نیروی انتظامی نیست، گفت: ساماندهی مشاوران املاک بسیار ضروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه پیشگیری یکی از مهم ترین حوزه ها است، اظهار کرد: به چند دلیل باید وارد حوزه پیشگیری شویم. دلیل اول بر ضرورت عقلی; پیشگیری مقدم بر درمان است.
وی ادامه داد: نیاز شرعی، لزوم تلاوت قرآن و روایات و نیز لزوم ولایت که رهبری در این خصوص تاکید دارند و در بیانات خود به این بحث اشاره کردند که پیشگیری باید در اولویت قرار گیرد. ، تخصص، همه کارمندان باید این کار را انجام دهند و به نظر می رسد او در حال تعقیب فرزندش است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه کوم گفت: در حوزه های پیشگیری از وقوع جرم، پیشگیری از وقوع جرم (جرم)، پیشگیری از وقوع جرم (تخلفات) و پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید پیشگیری انجام شود. آسیب اجتماعی در هیچ یک از سه مورد قبلی وجود ندارد، بلکه ناهنجاری های اجتماعی است که برای جامعه مشکل ایجاد می کند.
یزدی با بیان اینکه در ابتدای هر سال تعدادی کد برنامه با توجه به موقعیت محلی استان از سوی قوه قضائیه به معاونت پیشگیری وزیر دادگستری ابلاغ می شود، افزود: بیایید پاسخگو باشیم.
وی با تاکید بر اینکه پلاک خودروها باید خوانا باشد، گفت: بسیاری از خودروها اعم از خودرو و موتورسیکلت که در پارکینگ ها هستند تکلیف تعیین می شود تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد. این ابزارها یا به صاحبان تحویل داده می شوند یا به کارخانه های فولاد فروخته می شوند و تا یک سال قیمت دارند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با اشاره به انواع مواد اعتیاد آور گفت: با توجه به وجود انواع مواد مخدر اعم از مواد مخدر صنعتی و استنشاقی، آگاه سازی مردم یکی از مهمترین راهکارهای عملی پیشگیری از اعتیاد است. “
وی افزود: عدم آگاهی از انواع مواد و روش های ترک اعتیاد مهمترین دلیل گرایش بیشتر افراد به مواد مخدر است. همه این داروها توهم زا هستند و تمام این خواص فقط برای 10 تا 15 روز اول است و بعد از آن اثرات توهم زایی و مضر شروع می شود.
یزدی در خصوص موضوع مشاوران املاک گفت: طبق قانون نمی توانیم مشاوران املاک را تعطیل کنیم، امیدواریم به زودی قانون گذاری در این زمینه انجام شود و مشاوران املاک ساماندهی شوند.
وی افزود: تمامی پروژه های مسکن مهر باید از طریق طرح کاداستر ثبت شود تا از تخلفات و تشکیل پرونده هایی مانند طرح رضوان جلوگیری شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با اشاره به اینکه ساماندهی مشاوران املاک بسیار ضروری است، گفت: یکی از دغدغه های رهبری بحث رسمی شدن واگذاری در کشور است.
وی با بیان اینکه اقامه بسیاری از دعاوی به دلیل اعتماد به دوستان و خانواده است، گفت: باید با حضور شاهد معامله و همکاری و عقد قرارداد انجام شود که در صورت عدم رعایت این موارد یکی از طرفین در آنجا باشد. ممکن است مشکلات جدی باشد..
یزدی تاکید کرد: اگر آحاد جامعه اطلاعات خود را در این حوزه افزایش دهند، جرایم و مشکلات زیادی پیش نخواهد آمد.
وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد برگزاری دوره های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در تمامی دانشگاه ها و دبیرستان های سطح منطقه است و برای حضور دانش آموزان و دانشجویان در نمایشگاه آسیب های اجتماعی عدالت اعلام آمادگی کرده ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید