تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت + جزئیات

تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت + جزئیات

نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی امروز جزئیات طرح ساماندهی جذب کارکنان دولت را تصویب و سازوکار جذب نیرو در دستگاه های اجرایی را تعریف کردند.

ماده واحده – از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، استخدام هر نوع نیروی کار تحت هر عنوان اشتغال مستمر و تمام وقت در کلیه نهادهای موضوع ماده (29) قانون برنامه پنج ساله ششم اقتصادی کشور. ، توسعه اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (مصوب 1394) 14/12/با اصلاحات و الحاقات بعدی، سازمان ها و شرکت های تابعه و تابعه آنها، صرفاً با انتشار اطلاعیه های عمومی، آزمون به صورت متمرکز در سراسر کشور انجام می شود. کشور و از طریق فرآیند انتخاب. را

تبصره 1 – از زمان لازم الاجرا شدن این قانون انعقاد هرگونه قرارداد توسط مؤسسات موضوع این قانون برای تأمین نیروی انسانی با شرکتها و اشخاص حقوقی غیردولتی ممنوع است.

تبصره 2- مؤسسات موضوع ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موظفند حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون. با کارگرانی که به صورت تمام وقت و پاره وقت در مؤسسات ذیربط مشغول به کار هستند و حداقل دو سال سابقه کار مستمر و بیمه داشته باشند، جهت انعقاد قرارداد برای شغل معین منصوب می شوند.

آیین نامه اجرای این تبصره ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران و به تصویب این سازمان خواهد رسید. نهادها و سازمان های موضوع ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گزارش می شود.

تبصره 3- قرارداد کار تعریف شده در این قانون به قراردادی اطلاق می شود که سالانه توسط مؤسسه یا سازمان مربوطه برای انجام کار معینی با کارمند منعقد می شود و تابع ضوابط و مقررات قانون کار است. ادامه قرارداد مذکور برای سالهای بعد پس از تایید گزینش بلامانع است.

تبصره 4- سوابق تمام وقت اعم از دولتی و غیردولتی آن دسته از کارکنان شاغل یا شاغل در موسسات موضوع این قانون مشروط به پرداخت کسر مربوطه بر اساس دستورالعملی که از طرف اداری و سازمانی در تاریخ مقرر می گردد. استخدام در مدت شش ماه و با تصویب هیأت وزیران، سابقه بازنشستگی محسوب می شود.

تبصره 5- تخلف از مقررات این قانون جرم است و شخص مورد نظر مشمول مجازات مقرر در ماده (598) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تحریم‌ها و بازدارنده‌های مصوب 2/3/1375 با بعدی) می‌باشد. اصلاحات و الحاقات) و معافیت از خدمت وظیفه عمومی از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

تبصره 6- اعمال مفاد این قانون بر نهادهای مستقیماً زیر نظر مقام معظم رهبری منوط به اذن معظم له می باشد.

تبصره 7- ایثارگران از شمول مقررات این قانون مستثنی بوده و تابع قوانین و مقررات خود می باشند.

تبصره 8- سازمان اداري و كاري كشور مكلف است هر شش ماه يكبار گزارش اجراي اين قانون تهيه و به شوراي اسلامي تقديم نمايد.

تبصره 9 – از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون، ماده (17) و تبصره ماده (32) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1386 با اصلاحات و الحاقات بعدی لغو می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید