معاون وزیر آموزش و پرورش: حدود 800 هزار نفر مشمول طرح رتبه بندی معلمان هستند

روز جدید : معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تصویب لایحه رتبه بندی معلمان روز گذشته (چهارشنبه) توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: تعداد افراد مشمول این طرح در کشور حدود 800 هزار است

کاسم احمدی لاشکی روز پنجشنبه با بیان اینکه این لایحه در هفت ماده تدوین شده است، افزود: امیدواریم هر چه سریعتر این طرح به تصویب هیات امنا برسد.

وی خاطرنشان کرد: طرح رتبه بندی معلمان شامل افرادی می شود که با دانش آموزان و مدرسه مرتبط هستند، علاوه بر بخشنامه، حتی افرادی که معلم بودند، اما بنا به دلایلی به آنها نیاز داشتند، اکنون در بخش اداری مشمولان افراد شاغل هستند. .

احمدی لاشکی با بیان اینکه این طرح شامل افرادی نمی شود که از بدو ورود به بخش اداری منصوب شده اند، افزود: از 42 هزار نیروی اداری کشور که در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند، حدود 10 هزار نفر را کادر اداری تشکیل می دهند.

وی افزود: در ماده آخر پیش نویس قانون رتبه بندی معلمان تاکید شده بود که این وزارتخانه به همراه 2 نماینده کمیته فعالیت های علمی و آموزشی، نمایندگان برنامه بودجه، سازمان های امور اداری و کار، ظرف یک ماه آئین نامه تهیه کنید. پس از تصویب این لایحه در مجلس، دستور تهیه و تدوین آیین نامه فوری صادر کرد و آیین نامه در مهلت تعیین شده توسط قانونگذار تهیه می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آنچه اکنون در قانون تصریح شده از 31 شهریور 1393 تا 1400 قابل اجرا است، این وزارتخانه تا پایان سال مشمولان را در پنج گروه شامل می شود. با احتساب معلم 10 درصد، معلم 25 درصد، استادیار 37 درصد، دانشیار 47 درصد و استاد 52 درصد افزایش تقسیمات و حقوق مشروط به تصویب هیأت امنا است.

احمدی لاشکی گفت: پس از اعمال موارد مذکور، در صورتی که حقوق و دستمزد هر معلم کمتر از 80 درصد کل حقوق و اضافه کارمندان مدرس اصلی دانشگاه تهران باشد، مابه التفاوت تا سقف مذکور مشمول خواهد شد. تصمیمات انتصاب آنها.

همچنین معاون وزیر در جلسه چهارشنبه شب شورای اداری یزد گفت: درخواست معلمان برای خرید خدمات در این مجتمع با جدیت بررسی و در جلسه علنی چند روز پیش مجلس شورای اسلامی از سوی نمایندگان مجلس پیگیری شده است.

احمدی لاشکی تعداد معلمان خریدار خدمات کشور را 22 هزار و 823 نفر دانست و افزود: برنامه های خوبی برای آنها تدوین شده و رئیس مجلس شورای اسلامی دستور لازم را به دیوان محاسبات کشور داده است که این مصوبه اجرایی می شود.

به گفته وی، از کل بودجه دولت در سال جاری 131 میلیارد تن فولاد برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که کمتر از 9 درصد است، در حالی که این رقم در کشورهای پیشرفته بالای 20 درصد و 97.5 درصد حقوق است. یک میلیون محصول مصرف می شود که با این رقم باید 550000 کلاس درس و 113000 مدرسه در کشور مدیریت شود. این رقم باید افزایش یابد تا بتوان در راستای کیفیت آموزشی گام برداشت.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیرو در این وزارتخانه بدون اشاره به تعداد آنها، افزود: به دنبال راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای رفع آن هستیم. این مشکل.”

احمدی لاشکی افزود: مسئولان کشورهایی که برای تحصیلشان ارزش قائل هستند کشورشان در حال توسعه است و این نهاد باید سرلوحه هر کشوری باشد.

در سال تحصیلی جاری 285 هزار دانش آموز در 2100 مدرسه در 11 شهرستان استان یزد مشغول به تحصیل هستند و تعداد معلمان شاغل نیز 18 هزار نفر اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید