809000 نفر از آموزش و پرورش فرهنگی رتبه اول را در رتبه بندی معلمان دارند

809000 نفر از آموزش و پرورش فرهنگی رتبه اول را در رتبه بندی معلمان دارند

وزیر آموزش و پرورش افزود: هر زمان که نمره نهایی صادر شود، از 31 شهریور 1400 مزایایی معادل سقف 38 هزار میلیارد تومان در بودجه برای آنها محاسبه و مابه التفاوت پرداخت می شود.

نوری با بیان اینکه برخی از افراد از جمله کارکنان ادارات مشمول بخشنامه 230 سال 58 نیستند و صرفا اداری هستند و طبق قانون از طبقه بندی خارج می شوند، گفت: برای این افراد باید از روش هایی مانند فوق العاده خاص و سایر روش های جایگزین استفاده کنیم. ، به طوری که نابرابری درک شده را می توان جبران کرد. این رتبه بندی مختص گروه معلمان است و شامل گروه هایی مانند کارکنان مدرسه نمی شود. مشکلات حقوقی با معلمان مهر آفرین وجود داشت اما ما چند ماه پیش ارزشیابی به آنها پرداخت کردیم.

وی ادامه داد: مجلس در آبان ماه مصوبه ای در خصوص مهرآفرینان (شمولیت معلمان مهر آفرین در طرح رتبه بندی از مهر 1401) داشت که ابهاماتی داشت و ترمزی در آن ایجاد شد و اکنون در حال مذاکره هستیم تا حل مسائل مربوطه

وزیر آموزش و پرورش افزود: طبق گزارش همکاران متعهد، کار رتبه بندی در ستاد وزارتخانه، کار تعیین رتبه طبقه بندی معلمان با شتابی پیش می رود و قطعا تا سال آینده طول نمی کشد. البته همکارانم زودتر مهلت تعیین رتبه طبقه بندی معلمان را اعلام کرده بودند اما تا رنگ آمیزی و سایر وظایف کار حداکثر تا پایان سال ادامه دارد.

نوری در ادامه در خصوص ساماندهی نیروی انسانی و سازوکار جذب نیرو در وزارت آموزش و پرورش گفت: دانشگاه های تعلیم و تربیت شهید رجایی کانال اصلی ورود پرسنل به آموزش و پرورش هستند. در سال‌های اخیر به دلیل برخی سیاست‌ها نارضایتی‌هایی وجود داشته است، اما اکنون تغییراتی ایجاد شده و در این مدت، پایه‌های احیای واقعی دانشگاه فرهنگیان را گذاشته‌ایم. بیش از 400 هزار متر مربع فضاهای از دست رفته را بازیابی کرده ایم و اقدامات خوبی در حال انجام است.

و افزود: اکنون نیز با روش های ترکیبی می توانیم ظرفیت دانشگاه را افزایش دهیم. مثلاً از دانشجویان بهترین دانشگاه ها به گونه ای استفاده کنیم که از سال سوم و چهارم آنها را به دانشگاه فرهنگیان ببریم و دو سال آموزش شبانه روزی معلم را بگذرانند و سپس وارد چرخه تربیت شوند. در گذشته تربیت معلم اینگونه بود. در این صورت قطعا می توانیم در مدت زمان کوتاهی مشکلات کمبود انرژی را برطرف کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه البته این برنامه ها باید تصویب شود، گفت: اگر مکان ها باز شود می توانیم معلمان بیشتری بیاوریم. کمبود نیروی انسانی ناشی از موج بازنشستگی همکاران، افزایش دانشجویان و برخی مهاجرت هاست. ما 300 مدرسه با یک دانش آموز داریم و نمی توانیم حتی یک دانش آموز را پوشش دهیم. 5000 مدرسه زیر پنج دانش آموز داریم که از افتخارات جمهوری اسلامی است. اما با توجه به افزایش مهاجرت، کلاس های درس 35 و حتی 40 نفره در مناطق پرجمعیت داریم، بنابراین سعی کرده ایم کلاس های 40 نفره را تا حد امکان کاهش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید