آغاز تعیین رتبه نهایی فرهنگیان مشمول در رتبه بندی معلمان

آغاز تعیین رتبه نهایی فرهنگیان مشمول در رتبه بندی معلمان

رتبه بندی معلمان که یکی از خواسته های معلمان در 10 سال گذشته است، در دو سال اخیر با طی مراحل قانونی در دولت و شورای اسلامی رنگ عملیاتی به خود گرفته اما هنوز به حد نصاب نرسیده است. مرحله اجرای ملی و به موقع فرآیندهای مرتبط رتبه بندی در MES ادامه دارد.

اما قانون ارزشیابی معلمان چه فرآیندی را طی کرد و اکنون در چه مرحله ای است؟ دولت دوازدهم رتبه بندی معلمان را در قالب لایحه ای در تاریخ 4 اسفند 1397 به شورای اسلامی ارسال کرد که کلیات آن در 27 خرداد 1400 به تصویب رسید و با توجه به تغییرات قابل توجه لایحه مذکور توسط نمایندگان مردم و به دلیل کمبود بودجه، ماه ها در مجلس معطل شد و یک بار توسط شورای نگهبان رد شد و دوباره به مجلس بازگشت.

با اصلاح ایرادات شورای نگهبان، قانون طبقه بندی معلمان در تاریخ 25 اسفند 1400 توسط رئیس مجلس برای اجرا به دولت و در تاریخ 2 اسفند ماه توسط رئیس جمهور به وزارت آموزش و پرورش، برنامه ریزی و بودجه ابلاغ شد. و اداری و استخدامی کشور.

بر اساس راهنمای رتبه بندی منتشر شده در نیمه دوم مرداد ماه، مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات در گام اول موظف به طراحی نظام رتبه بندی شد تا معاونت برنامه ریزی از این طریق تمامی فرآیندهای مربوطه را رصد کند. سیستم. همچنین مرکز نظارت و ارزشیابی کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش وظیفه تشکیل کمیسیون های سنجش صلاحیت معلمان در سراسر کشور را بر عهده دارد.

سامانه ارزشیابی معلمان از 5 مرداد ماه به طور رسمی راه اندازی شد و معلمان مدارک مورد نیاز را طبق برنامه و آخرین رقم کد ملی تا 18 شهریور بارگذاری کردند.

از روز جمعه 6 آبان ماه، دسترسی مدیران مدارس برای اظهار نظر، رتبه بندی و مدارک معلمان و مشمولان رتبه بندی باز بود و این مدت تا 12 آبان ادامه داشت. در همان زمان، دسترسی به رتبه‌بندی حرفه‌ای نیز فعال شد تا هم مدیران نظرات و هم ارزیاب‌های حرفه‌ای بتوانند به صورت موازی وارد سیستم شوند.

سپس در تاریخ 25 آبان ماه جاری، معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل تشکیل کارگروه های اجرایی و تخصصی شوراهای حسابرسی قانون نظام ارزشیابی معلمان را ابلاغ کرد. 20 نوامبر امسال

ارزیابی سوابق 699000 معلم توسط مدیران مدارس و مدیران واحدهای اداری
صادق ستاری فرد، سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش که حدود دو هفته است معاونت تربیت بدنی ریاست جمهوری را برعهده دارد، در تازه ترین اظهارات خود درباره اجرای قانون نظام ارزشیابی معلمان می گوید: علاوه بر این ابراز خود و تایید نهایی فرم های ثبت نام توسط ذی نفعان، مدیران مدارس، امور اداری و گروه های ارزشیابی شامل ارزیابان حرفه ای، گزینش و حفاظت، اسناد، مدارک، صلاحیت ها و صلاحیت های ذینفعان بررسی شد.

وی با ابراز خرسندی از روند مربوطه توسط عوامل مربوطه، افزود: تاکنون مدیران مدارس و مدیران واحدهای اداری در مورد 699 هزار و 276 معلم اظهار نظر کرده اند. همچنین 43 هزار و 190 نفر توسط ارزیابان حرفه ای، 246 هزار و 94 نفر به صورت گزینشی و 268 هزار و 374 نفر توسط حراست مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفتند.

کمیته های سنجش باید از این پس شروع به تعیین ارزیابی نهایی کنند
ستاری فرد ادامه می دهد: به منظور تسهیل و تسریع در فرآیندهای ارزیابی، لازم است کمیته های ارزشیابی از ظرفیت کارگروه های تخصصی و فوق تخصصی بر اساس تبصره ماده 20 آئین نامه اجرایی کشور استفاده کنند. قانون رتبه بندی و بخشنامه صادره از سوی وزارتخانه از این پس برای تعیین نتیجه نهایی و تعیین رتبه مشمولان.

دیدگاهتان را بنویسید