رتبه بندی فرهنگیان باید دارای تعریف و معیارهای مشخص باشد/تجربه برای ایجاد انگیزه در فرهنگیان یکی از اهداف اصلاح طرح رتبه بندی است.

ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1781887

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

محمدمهدی مفتح گفت: سلسله مراتبی از عناوین در رتبه بندی معلمان تعریف شده است تا معلمان بتوانند با توجه به سوابق خود از ابتدای ورود به محیط کار تا پایان بازنشستگی مدرک تحصیلی خود را تعیین کرده و تا پایان دوره بازنشستگی حقوق و مزایای مناسب دریافت کنند. به روز رسانی .به نحوی که انگیزه آنها را برای رشد فرهنگی خود و فرزندانمان تشویق کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان و سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه لایحه رتبه بندی معلمان یکی از مهم ترین لایحه های مجلس است و الحمدلله با پیشرفت خوبی داشته است. بررسی، گفت: لایحه رتبه بندی معلمان در سال های اخیر مورد بحث و درخواست فرهنگیان قرار گرفته است. بدنسازان مهمترین نقش را در کشور یعنی تربیت نسل آینده ایفا می کنند و در واقع آینده سازان کشور را تربیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه باید مسائل کلی و جانبی فرهنگیان از جمله قاعده استخدامی، دریافتی و … به ترتیب و قاعده مشخص شود که انگیزه تلاش این نزدیکان را به همراه داشته باشد، گفت: معلمان باید تعریف شده و داشته باشند. معیارهای روشن؛ در لایحه ای که در حال بررسی و تصویب مجلس است، با الهام از فضای رتبه بندی معلمان در دانشگاه ها و دانشگاه ها، رتبه بندی فرهنگیان را تعریف کرده ایم. سلسله مراتبی از عناوین در رتبه بندی معلمان تعریف می شود تا معلمان از ابتدای ورود به محیط کار تا پایان بازنشستگی، مدرک تحصیلی متناسب با سوابق خود و با به روز رسانی، ارتقاء و دریافت حقوق و مزایای مناسب تعیین کنند. به طوری که انگیزه آنها برای ارتقای رشد فرهنگی خود و فرزندانمان باشد.

مفتک گفت: پس از طرح رتبه بندی معلمان در مجلس، جلسات زیادی تشکیل شد و کمیته تخصصی با حضور کارشناسان بررسی و انجام شد. تا ماده 4 به صورت عمومی مورد بررسی قرار گرفت و سپس به دلیل وجود برخی ابهامات، این ماده برای اصلاح به کمیته آموزش و علوم ارجاع شد و امیدواریم هر چه سریعتر اصلاح و به اطلاع عموم برسد.

نماینده تویسرکان ها در مجلس گفت: در جلسه اخیری که با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم، موضوع تامین مالی طرح رتبه بندی فرهنگیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امیدواریم پس از تبادل نظر و جمع بندی نظر مثبتی ارائه شود. اعتبار به دولت این طرح را اجرا کنید که در اسرع وقت اجرایی خواهد شد. این طرح برای مربیان ضروری است و من به عنوان نماینده ای که چندین بار به مجلس رفته ام در کمیسیون های مختلف و دادگاه این موضوع را رصد می کنم و تا حصول نتیجه نظارت خواهم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید