طرح رتبه بندی معلمان و بهبود وضعیت معیشتی یکی از خواسته های اصلی فرهنگیان است

طرح رتبه بندی معلمان و بهبود وضعیت معیشتی یکی از خواسته های اصلی فرهنگیان است

تعدادی از معلمان استان های مختلف کشور با تجمع مقابل ادارات آموزش و پرورش خواستار تسریع در تخصیص لایحه رتبه بندی و رفع مشکلات معیشتی خود شدند. توجه یکسان به حقوق معلمان شاغل و بازنشسته یکی از مهمترین خواسته های معترضان به طرح رتبه بندی است.

معلمان در کوم، کرمانشاه، گیلان، آلبورگ، آذربایجان غربی، کرمانشاه، مازندران، لرستان، خراسان رضوی، کردستان، یزد، خراسان شمالی، خوزستان، ایلام، مرکزی، همدان، اصفهان، اردبیل، خالدین فراستی و سردادن شعارهایی خواستار شدند. عدالت و برخورد عادلانه دولت و مجلس شورای اسلامی با نخبگان فرهنگی و خواستار رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان شد.

در استان فارس و شهر شیراز حدود 400 معلم با در دست داشتن پوستر خواستار حل مشکل معیشتی معلمان شدند.

در شهر مریوان استان کردستان معلمان در اعتراض به تبعیض در پرداخت حقوق کارکنان دولت مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند و از مجلس خواستند تا برای اصلاح اساسی این مشکل اقدام جدی کند.

در کرمانشاه حدود 150 معلم در اعتراض به رتبه بندی معلمان مقابل اداره کل آموزش و پرورش تجمع کردند. حاضران با سردادن شعارهای «کدگذار بیرون بیاید»، «درخواست حل نمی شود، ساعت تعطیل می شود» نسبت به اجرا نشدن لایحه رتبه بندی اعتراض کردند.

معلمان بازنشسته در همدان نسبت به شکاف دستمزد معلمان استخدامی اعتراض کردند و با سردادن شعارهایی همچون «بازنشسته شدیم، فراموش شدیم» خواستار توجه جدی مجلس و دولت شدند.

در استان یزد حدود 250 معلم در اعتراض به اجرای نشدن طرح رتبه بندی معلمان تجمع کردند و شعارهایی برای عدالت آموزشی سر دادند و خواستار بهبود خدمات حمایتی معلمان شدند.

در استان کردستان معلمان با تجمع در ادارات آموزش و پرورش مرکز استان و برخی شهرستان ها خواستار اجرای کامل رتبه بندی، اجرای کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان، اجرای اصل 30 قانون اساسی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید