خبر مهم شاخص های رتبه بندی برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان

خبر مهم شاخص های رتبه بندی برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان

روز جدید مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح رتبه بندی معلمان به مرحله نهایی خود رسیده است، گفت: دو اصل مهم برای اجرای طرح رتبه بندی ایجاد شده و ارتباط آن در نظر گرفته شده است.

حجت الله الماسی در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه در آموزش و پرورش همه باید هماهنگ و با هم باشند، افزود: در عرصه آموزش و پرورش باید با کار گروهی و از نظر ساختاری برنامه ریزی درست انجام داد. گفتمان ایجاد وفاق و روحیه جهادی در جهت تحقق اهداف نظام تحول عدالت محور.

توصیه به وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نیروی کار ماهر و متخصص در حوزه آموزش از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: برای رسیدن به هدف مورد نظر درست عمل کنید.

الماسی در ادامه به بحث سلامت معلمان پرداخت و افزود: تلاش می کنیم جایگاه و منزلت معلمان را حفظ کنیم. انتظار می رود رفاه معلمان متناسب با مناسبت ها، سفر و استفاده از امکانات در نظر گرفته شده تامین شود.»

وی با اشاره به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان ظرفیت سرمایه گذاری عظیمی دارد، ادامه داد: همه معلمان باید یکسان از این صندوق بهره مند شوند و در این بین رسانه ها مطالبات حق تحصیل را به گوش همه برسانند.

مشاور وزیر و رئیس کابینه این وزارتخانه به تدوین نظام رتبه بندی توسط وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اجرای طرح رتبه بندی به مرحله نهایی خود رسیده و از شهریور ماه سال 1400 فرآیند صدور تعاریف آغاز می شود. .

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش دو اصل مهم را برای اجرای طرح رتبه بندی و ارتباط آن ایجاد کرده است، ادامه داد: در نظام رتبه بندی کلیه پژوهش های معلم، درجه دو، تولید محتوا، کسب مقام در جشنواره ها در کنار عنوان شاخص های رتبه بندی در نظر گرفته شده است.

الماسی افزود: در مرحله اول وضعیت فعلی معلمان و جمع آوری مدارک سنجش آنها در مدرسه و نظر شورای مدرسه در مورد وضعیت هر یک از معلمان در رتبه در نظر گرفته شده و پس از 5 سال فرصت در آزمون شایستگی ها به رتبه بالاتری ارتقا می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید