معیارهای جدید مجلس برای رتبه بندی معلمان

معیارهای جدید مجلس برای رتبه بندی معلمان

علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرگان در شورای اسلامی در دیدار با رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس راه نجات کشور را آموزش صحیح به نسل جدید دانست و گفت: : تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان و تربیت انسان در سطح شهدای سلیمانی را باید آموزش دانست.

وی از کاهش بودجه وزارت آموزش و پرورش خبر داد و افزود: بودجه سال 1402 وزارت آموزش و پرورش کمتر از بودجه 1400 است و علیرغم همه تلاش ها و مشکلاتی مانند ارزشیابی معلمان و… وضعیت آموزش و پرورش بودجه و در کل بخش آموزش و پرورش در سال آتی در کشور زیاد نیست و مراکز آموزشی اعم از ادارات آموزش و پرورش، دانشگاه ها، نوسازی مدارس و … ممکن است آسیب ببینند و برخی از امور آنها به تاخیر بیفتد.

پاک فطرت بیان کرد: هر کاری در آموزش و پرورش انجام می شود باید معلمان راضی باشند تا بتوانند دانش آموزان را به خوبی آموزش دهند و حقوق و مشکلات معیشتی قشر فرهنگی و فرهنگیان برای همیشه حل شود بنابراین جایگاه اجتماعی معلم نه آسیب دیده.

نماینده مردم شیراز در شورای اسلامی تصریح کرد: معلمان اعم از مدیران و معاونان مدارس، مدیران، معلمان، مربیان، هنرجویان فنی و حرفه ای هزینه های خود را بخوانند و به درآمد خود برسند تا نگیرند. باید نگران معیشت خود باشند و از آنجایی که در بسیاری از کشورها سه کلاس معلم وجود دارد و قضات و پلیس در ایران از احترام خاصی برخوردار هستند، این افراد برای ارائه خدمات به جامعه و زندگی روزمره خود مشکلی ندارند.

وی تاکید کرد: رتبه بندی معلمان باید پایه ای و اصولی و کاملا در چارچوب های مشخص و تعریف شده انجام شود و اجرای آن بر اساس شناخت و توجه به افراد پرتلاش و پرتلاش نسبت به افراد کم صلاحیت باشد.

نماینده مردم شیراز در شورای اسلامی نیز گفت: برخی اقدامات رکیک و غیراخلاقی اقتصاد کشور را متزلزل می کند و لازم است همه مردم و مسئولان به دیدگاه و سخنان رهبر معظم انقلاب توجه داشته باشند. که کشور بتواند مسیر درست پیشرفت را طی کند.

وی با تاکید بر مکتب فرمانده دل ها، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: امروز جایی برای مردی مثل سردار سلیمانی که واقعاً مرد خدا و یار و یاور رهبری، ایران و همه بود، نیست. آزادیخواهان در جهان به وجود او افتخار می کردند و اگر او آنجا بود کشور آسیب می دید. بسیاری از مشکلات و حوادث اخیر که کشور را گرفتار کرده است، رخ نمی داد. سردار سلیمانی یک انقلابی واقعی بود و با شهادتش رهبر عزیز انقلاب واقعاً تنها شد و مظلومیت او بیش از هر زمان دیگری برملا شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اگر می خواهید کشورتان را نجات دهید باید به سمت آموزش درست بروید و آموزش را درست انجام دهید زیرا آموزش و پژوهش باید در رأس همه کارها باشد. امور کشور

دیدگاهتان را بنویسید