چرا معلمان رتبه بندی شدند اما بازنشسته نشدند؟

چرا معلمان رتبه بندی شدند اما بازنشسته نشدند؟

دو لایحه یکسان سازی حقوق بازنشستگان و عناوین معلمان همزمان به مجلس ارائه شد، اما فعالان صنفی بازنشستگان از عدم همسان سازی دائمی انتقاد کردند.

لایحه همسان سازی دائمی فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته اما هنوز به تصویب نرسیده است. وی گفت: رئیس جمهور می گوید برای اداره کشور بن بست وجود ندارد و همه وزرا و مسئولان دولتی باید یکپارچه برای تکمیل یکدیگر تلاش کنند. به عنوان بازنشستگان، پس از گذشت سال ها از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، همچنان حقوق ما با حقوق کارکنان ما نامتناسب است. اما بند 30 قانون برنامه ششم صراحتاً دولت را موظف کرده است که در این زمینه بررسی های لازم را انجام دهد و مواردی را برای نیروی انتظامی فراهم کند. نکته اینجاست که این اتفاق باید قبل از پایان برنامه ششم بیفتد.

وی ادامه می دهد: هر چند مستمری بگیران برای اجرای اصل 30 متضرر شده اند، اما اکنون به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، بن بست وجود دارد و این بن بست ما را از استیفای حق باز داشته است. منابع اعتباری ندارند و پول ایجاد نمی کنند. یعنی به صراحت می گوید که ما اسکناس چاپ نمی کنیم و منبعی برای کپی نداریم. او البته در مورد رتبه بندی معلمان هم همین را گفت که با واکنش معلمان مواجه شده و امروز رتبه بندی در آستانه پایان است.

به گفته وی، رتبه بندی با وام 30 هزار میلیاردی تصویب می شود، اما تصادفی که اعتبار بسیار کمتری می طلبد، کند شده است.

«الان ما بازنشستگان با دو کلمه متضاد روبرو هستیم: رئیس جمهور می گوید بن بست نیست و رئیس سازمان برنامه و بودجه می گوید ما منابع و پول نداریم. در این میان تکلیف ما بازنشستگانی که شاهد تبعیض هستیم چیست؟ آیا بن بست هست و ما به حق خود نمی رسیم یا بن بست نیست و هر چه زودتر به حق خود می رسیم؟ واقعا کدام درست است؟

دیدگاهتان را بنویسید