اقدامات غیرقانونی با معلمان بازنشسته در رتبه بندی معلمان

اقدامات غیرقانونی با معلمان بازنشسته در رتبه بندی معلمان

دهه اول تیرماه را پشت سر گذاشتیم و بیش از 9 ماه و 10 روز از بازنشستگی ده ها هزار معلم بازنشسته از سال 1401 می گذرد. ​​این معلمان تا به امروز نه تنها طعم نه چندان شیرین را چشیده اند. رتبه بندی، بلکه میزان سنوات تحصیل آنها به صورت مشکوک و غیراخلاقی به عنوان پاداش پایان خدمت! می گویند آن را هم نگرفتند. بیش از 280 روز از بازنشستگی این معلمان می گذرد. در شرایطی که همه ما با گوشت و پوست خود افزایش بی رویه قیمت و تورم کوبنده را در این ۲۸۰ روز احساس و احساس می کنیم. ارزش هر ریال امروز بسیار کمتر از پاییز 1401 است و در این دوران طبقه متوسط ​​و فقیر فقیرتر و ثروتمندتر شده اند! اینطور است، معلمان بازنشسته سال 1401 همچنان چشم انتظار ودیعه سنوات خود هستند که ارزش آن نسبت به 280 روز پیش حداقل نصف شده است!

و این در حالی است که کم و بیش سایر کارکنان بازنشسته کمتر از دو ماه پس از بازنشستگی این مبلغ را دریافت می کنند و این در حالی است که میزان سنوات خدمت معلمان نسبت به بسیاری از همکاران آنان در سایر موسسات به دلیل کمتر بودن میزان سنوات خدمت آنها کمتر است. سطح پایین تر درآمد قبل از بازنشستگی دولت و نظام کمتر است. البته این تنها دغدغه این بازنشستگان نیست. اگرچه رتبه بندی معلمان شاغل چند ماه مانده به پایان سال 1401 معرفی شد و مستمری بگیران سال 1401 نیز مشمول این قانون شدند، اما این گروه از معلمان بازنشسته همچنان از اجرای این قانون عقب مانده و به صورت غیرقانونی از آن محروم هستند. اگرچه این قانون با رتبه بندی و شعبده بازی دست اندرکاران فاصله زیادی با طرح اولیه خود دارد، اما همان شاندرگزی که امروز معلمان شاغل دریافت می کنند از سال 1401 به طور کامل از معلمان بازنشسته محروم شده است.

با اینکه تاخیر در پرداخت سنوات بازنشستگی معلمان سالهاست به یک عادت زشت تبدیل شده است، به گونه ای که ناعادلانه تلقی نمی شود، اما از رفتار برخی از مسئولان که همچنان آن را حرام، حلال، حق اللَّه می دانند تعجب می کنم. انس و غیره به عنوان یکی از مهم ترین بخش های ادبیات شفاهی آنها چنین رفتارهای غیرقانونی را انجام می دهند یا چشم خود را می بندند!

این روزها به دلیل هفته قوه قضائیه صدا و سیما مملو از اخبار مرتبط با این قوه شده است، آیا در این نهاد کسی هست که این تخلف قانونی، اخلاقی و شرعی را پیگیری کند و به حق مشروع و مجرمان مجازات کند. اقدامات آنها؟ ?

آیا کسی می تواند ردیابی کند که چرا پولی که باید بیش از 9 ماه پیش به دست این سهامداران می رفت هنوز در حساب های دولت و احتمالاً آموزش و پرورش وجود دارد؟

چرا اگر شهروندان در پرداخت کمک های بانکی خود تاخیر داشته باشند جریمه می شوند و در صورت ادامه نادرست بودن توسط پلیس و دادگاه و زندان به آنها می گویند اما وقتی دولت در یک طرف است. داستان، همه چیز وارونه می شود و گاهی اوقات صندلی متقاضی تغییر می کند؟

دیدگاهتان را بنویسید