در مورد تغییرات در شرایط ثبت نام برای رتبه بندی معلمان/بدنسازان بیاموزید

ارزشیابی معلمان یکی از موضوعات مهمی است که باید برای ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان اجرا شود. رتبه بندی معلمان ابعاد و زوایای مختلفی دارد که معلمان باید با آن آشنا باشند و بر اساس رتبه بندی معلمان در چهار گروه طبقه بندی می شوند و حقوق آنها بر اساس آن تعیین می شود. رتبه بندی معلمان در پایان آبان ماه سال گذشته تصویب شد. رتبه بندی معلمان برای همه معلمان در یکی از ردیف های زیر هنر انجام می شود. ماده 3 این قانون و طبق مقررات آن حداکثر تا سه ماه پس از ابلاغ قانون.

در مورد تغییرات در شرایط ثبت نام برای رتبه بندی معلمان/بدنسازان بیاموزید

قرار بود درجه بندی معلمان تا شهریور 1400 اجرایی شود که به دلیل تاخیر در اجرای آن، یک سال معوقه پرداخت و مبلغ 11 میلیون تومان به حساب معلمان واریز شد.

سامانه سنجش معلمان به طور رسمی از 5 مرداد آغاز شد و طبق برنامه زمان بندی و آخرین کد ملی، معلمان مدارک درخواستی را تا 18 شهریور بارگذاری می کنند. امتیاز لازم برای کسب هر یک از پنج مدرک به صورت جداگانه اعلام می شود.

با راه اندازی سامانه ارزشیابی معلمان از هفته گذشته، روند ارزشیابی معلمان تسریع شده است و همانطور که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده این فرآیند برای هر معلم نباید بیش از یک ماه و نیم طول بکشد.

البته یوسف نوری قول داد که به دلیل تاخیر، مبلغی بابت معوقه معلمان پرداخت شود. از آنجایی که زمان اجرای قانون رتبه بندی از شهریور 1400 تعیین شده بود، تاخیر در رتبه بندی معلمان یک ساله شد.

همچنین به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، بر اساس هماهنگی این وزارتخانه با سازمان برنامه و بودجه، تلاش می شود تا بخشی از مطالبات فرهنگیان در موضوع رتبه بندی شهریور ماه تامین شود. به صورت حساب کاربری، تا از ماه های بعد و با تصمیمات صادره بتوان برای اجرای کامل نظام رتبه بندی استفاده کرد.

در دستورالعمل ارزشیابی معلمان که برای حسن اجرای قانون مذکور منتشر شد و پیرو اصلاحیه ای که در 24 مرداد ماه جاری توسط هیأت وزیران ابلاغ شد، امتیازات معلمان به چهار گروه صلاحیت های عمومی، تخصصی، حرفه ای و تجربی تقسیم شده است. که به شرح زیر می باشند.

عضوکمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس همه ساله موضوعات آموزش و پرورش را در اولویت پیگیری قرار می دهد، اجرای طرح ارزشیابی معلمان را یکی از این موارد عنوان کرد. برنامه های مهم این کمیته

شیوا قاسمی پور امروز در جلسه شورای معاونت اداره کل و مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان کردستان که با حضور اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری استان برگزار شد. شورای اسلامی در باشگاه فرهنگیان سنندایی ضمن تشکر از حضور اعضای کمیته در استان کردستان گفت: هدف از حضور اعضای کمیته در کردستان مشاهده مشکلات و چالش های آموزش و پرورش استان و پیگیری و پیگیری است. این مشکلات را حل کند.

عضوکمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی در ادامه به مهم ترین فعالیت های کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه این کمیته هر ساله دارای اولویت برنامه است، تصریح کرد: این کمیته هر ساله دارای اولویت است. وی گفت: اولین بار بود که کار خود را در مجلس یازدهم کمیسیون ها آغاز کرد.

قاسمی پور ادامه داد: خوشبختانه اعضای کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی یا جزو آموزش عالی هستند یا آموزش و پرورش و این فرصت خوبی برای طرح و پیگیری مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی است. بر اساس تخصص آنها

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی هر سال به دنبال برنامه مشخصی هستند، گفت: وی گفت: خوشبختانه توانستیم برنامه های مورد نظر را اجرا و به نتیجه برسانیم.

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس، اجرای طرح ارزشیابی معلمان را یکی از برنامه های مهم قابل اجرا توسط کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی دانست.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تمامی فعالیت های مربوط به کودکان از بدو تولد تا شش سالگی به آموزش و پرورش سپرده شود، تصریح کرد: پیش از این کودکان از بدو تولد تا هفت سالگی در اختیار سازمان بهزیستی بود و با راه اندازی سازمان آموزش و پرورش کشور، کل فرآیند یادگیری از صفر تا صد به آموزش و پرورش واگذار شد و این طرح بسیار ارزشمند بود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی طرح جهش تولید دانش بنیان را از دیگر برنامه های این کمیسیون در دومین سال فعالیت خود خواند و گفت: طرح جهش تولید دانش بنیان شاهکار این کمیسیون بود. که توانسته با مشکل ایجاد ثروت و کسب و کار مقابله کند.به رشد مراکز خلاق و فناورانه کمک کند.

وی به مهارت آموزی و حرفه آموزی به عنوان یکی از برنامه های اجرایی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی شهر اشاره کرد و گفت: متأسفانه دانش آموز پس از فارغ التحصیلی و دریافت دیپلم، بسیاری از مهارت ها و حرفه ها را فرا نگرفته است و باید حتما در مدارس با دانش کامل.» دانش آموز پس از اتمام تحصیل می تواند یک حرفه و یک مهارت بیاموزد.

وی به کمبود نیروی انسانی به عنوان یکی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: خوشبختانه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی طرح ساماندهی نیروی انسانی را آغاز کرده و این امر در دستور کار قرار گرفته است و این امر این طرح در هفته های آینده مطرح می شود و نیرویی که وارد آموزش و پرورش می شود باید نیروی نخبه و با تجربه باشد.

سخنگوی دولت گفت: سازمان برنامه و بودجه مبلغی را برای علی الحساب در نظر گرفته است تا قبل از اجرای نهایی، فعلاً مبالغی در پایین ترین سطح به معلمان علی الحساب پرداخت شود تا مبالغ نهایی نیز تکمیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید