ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی در لرستان/ مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه صنعت و معدن باید سریعتر پیگیری شود.


ساعت: 11:54
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855037

حجت الاسلام شاهروحی گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور به صنعت و معدن باید با سرعت بیشتری پیگیری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهروحی صبح امروز در دیدار با معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت در سخنانی با تاکید بر اینکه ایران جزء 20 کشور جهان است. از نظر اقتصادی و ظرفیت، اما از نظر صادرات و تولید ثروت. وی گفت: مشکلات زیادی وجود دارد و زیرساخت ها کافی نیست. برای رسیدن به نقطه مطلوب باید کارهای اساسی زیادی انجام داد.»

وی با بیان اینکه مهم این است که در مسیر درست حرکت کنیم، آزمایش نشویم و اشتباه نکنیم، افزود: باید کار و اقدامات اساسی و اساسی انجام دهیم تا افرادی که فداکار و شایسته و دانش و تجربه لازم را داشته باشند، بتوانند استفاده شود.”

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه لرستان استانی خاص است و رئیس جمهور نیز با تاکید بر اینکه لرستان را در محور اشتغال ویژه می بینیم، تصریح کرد: این مهم باید عواقبی برای استان به ویژه در طول سال و اشتغال داشته باشد. نامیده میشود.

حجت الاسلام شاهروحی با بیان اینکه وزیر صمت اعلام کرده بود برای 48 طرح بزرگ صنعتی در 13 استان 17 یا 18 میلیارد دلار در نظر گرفته می شود، گفت: جایگاه لرستان در این 13 استان کجاست؟ معلوم می شود در این 17 یا 18 میلیارد دلار سرمایه گذاری و 48 پروژه بزرگ اصلاً لرستان جایی ندارد.

وی بیان کرد: با وجود ظرفیت بالای لرستان در همه زمینه ها و 28 درصد سنگ های زینتی کشور و 3 درصد سنگ های زینتی دنیا در لرستان قرار دارد، برخی از کارخانه های سنگ استان با ظرفیت کامل فعالیت نمی کنند و یا سنگ خام به فروش رسیده است. به فروش می رسد با چندین برابر قیمت پس از پردازش به کشور و روستا بازگردانده می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه در طرح آمایش صنعتی باید استانی که به عنوان محور اشتغال مطرح می شود در نظر گرفته شود و این امر نیز باید توسط سازمان صمت استان، استاندار و نمایندگان پیگیری شود. ادامه داد: تورم بیکاری، عدم رونق کسب و کار و آسیب های اجتماعی ناشی از آنها در لرستان مایه تاسف است در حالی که این استان فرصت های مختلفی برای کشاورزی، باغداری، صنعت و … دارد.

حجت الاسلام شاهروحی با تاکید بر اینکه جای تاسف است که کارخانه هایی مانند فولاد ازنا، عظیم خودرو بروجرد، سیمان خرم آباد، پارسیلون، کارخانجاتی مانند چرم و چرم که فقط نامی از آنها باقی مانده است، این وضعیت را دارند، گفت: بسیاری از علل مشکلات این موارد است. واحدها به وزارت صنعت، معدن و تجارت باز می گردند.

وی با بیان اینکه در شهرهای صنعتی کارگاه های زیادی داریم که نیمه تعطیل هستند و با ظرفیت کافی کار نمی کنند، گفت: از 500 هزار خانوار لرستان 100 هزار خانوار تحت پوشش کمیته حمایت هستند که حدود 40 هزار خانوار تحت پوشش مددکاری اجتماعی داریم. نیاز در مورد لرستان باید کارها سریعتر انجام شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به پیگیری های انجام شده در سطح کلان و ملی برای رفع مشکلات استان گفت: صنایع تبدیلی می تواند در لرستان تحول ایجاد کند، 5 هزار تن انار در کوهدش صدها داریم. هزاران تن محصولات باغی داریم، در حالی که استان در زمینه نگهداری سردخانه و صنایع تبدیلی مشکلات زیادی دارد.

حجت الاسلام شاهروحی با تاکید بر تکمیل سدهای نیمه تمام، شبکه های آبیاری، صنایع تبدیلی و… در لرستان و نقش موثر آنها در افزایش درآمد استان خاطرنشان کرد: و شروع به فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: مردم باید احساس کنند که تحول در حال رخ دادن است، به وضوح ببینند استانی مانند لرستان با تمام ظرفیت و سابقه عقب ماندگی با این وام ها راه به جایی نمی برد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به نقش موثر لرستان در دفاع از نظام و انقلاب گفت: باید مراقب باشیم که استان اتفاقات بدی را تجربه نکند.

حجت الاسلام شاهروحی با اشاره به افزایش قیمت کالاها افزود: تنها چهار کالا را مجبور به افزایش قیمت کردیم که دولت باید در این زمینه به وعده های خود عمل کند چرا که انضباط در وضعیت بازار وجود ندارد و باید تنظیم بازار باشد. در نظر گرفته شود.» قرار داده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید