توسعه شهرک های کشاورزی و شترداری یکی از مصوبات سفر به استان یزد است

ساعت: 14:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792784

ساداتی نژاد توسعه شهرهای کشاورزی، کشت گیاهان دارویی و پرورش شتر را از جمله مصوبات سفر به استان یزد دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر یک روزه خود به استان یزد در شورای شهر ابرکوه با بیان اینکه محدودیت های آبی در استان وجود دارد، گفت: این محدودیت ها، هوشمندی است. کشاورزان این منطقه منحصر به فرد بوده و بیشترین راندمان در مصرف آب متعلق به استان یزد است.

وی افزود: تولید استان یزد از نظر مالی 25 هزار میلیارد تن است و در مقایسه با بسیاری از استان های پرآب کشور بهره وری بالاتری دارد که نشان از نگاه علمی کشاورزان این استان دارد.

ساداتی نژاد گفت: شهرستان ابرکوه قطب کشاورزی استان یزد است، البته این منطقه در زمینه صنعتی نیز بسیار فعال است بنابراین هدف ما باید توسعه کشاورزی در این منطقه باشد.

وی افزود: توسعه گلخانه ها، دام ها و پرندگان سبک، سنگین، گیاهان دارویی، تامین زیرساخت های شهرهای کشاورزی و پرورش شتر از جمله مصوبات این سفر است.

وزیر جهاد کشاورزی توسعه آبزی پروری گلخانه ای در براکنس و آب های شور را از دیگر مصوبات این سفر عنوان کرد و ادامه داد: پرورش ماهی تیلاپیا از استان یزد آغاز شد و حمایت های لازم را در این زمینه انجام خواهیم داد.

وی در خصوص گردشگری استان یزد گفت: این منطقه از فرصت های گردشگری بالایی برخوردار است و تلفیق کشاورزی با گردشگری در این منطقه خشک می تواند جذابیت آن را از نظر اشتغال بیشتر کند.

ساداتی نژاد ابراز امیدواری کرد: این سفر منشأ تحول آب و خاک و اشتغال در کشاورزی و گردشگری استان یزد باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید