استان یزد در زمینه خودکفایی خوراک پیشرفت خوبی داشته است/ یزد یکی از آرام ترین استان های کشور از نظر کمبود محصولات پروتئینی است.


ساعت: 13:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856183

وکیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از پیشرفت استان یزد در زمینه خودکفایی در خوراک دام و طیور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالفضل وکیلی در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به کمبود بودجه و نبود زیرساخت های لازم برای کنترل و نظارت بر بازار توسط سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: علیرغم همه سختی ها و مشکلات موجود در کنترل و نظارت بر بازار و رشد کشاورزی در استان این امر با تلاش شبانه روزی کارکنان جهاد کشاورزی انجام می شود.

وی تامین مایحتاج اولیه مردم، تنظیم بازار و نظارت بر عرضه و قیمت ها در تمام سال را از اقدامات مهم این سازمان دانست و گفت: بر اساس آمارهای به دست آمده از کارشناسان گمرک و جهاد کشاورزی، محصولات کشاورزی و صادرات با محصولات و … صادرات در حوزه صنعت معادل بوده و از نرخ ارز قابل توجهی برای کشور برخوردار است.

رئیس جهاد کشاورزی یزد در سال گذشته از تامین مناسب اقلام و کمبود پروتئین و لبنیات خبر داد و تصریح کرد: استان یزد در سال گذشته و امسال یکی از آرام ترین استان ها از نظر کمبود پروتئین و لبنیات است. کشور بود.

این حقوقدان با تاکید بر اهمیت خودکفایی در محصولات کشاورزی گفت: در بحث خودکفایی در خوراک دام و طیور استان یزد به نتایج خوبی رسیده و کشت این خوراک با صرفه جویی دو سوم در مصرف آب انجام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به استفاده بهینه از علوفه های گلخانه ای و دام گفت: در دوره دو ماهه غیرگلخانه ای این زمان استفاده و از علوفه دام و طیور استفاده شد.

وی افزود: کشت محصولات سازگار با شرایط استان و همچنین استفاده از سازه های سبک برای کشت صیفی جات از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه خودکفایی در استان یزد است.

این حقوقدان از یافته های این طرح در بحث پایانه های صادراتی خبر داد و گفت: با کمک بخش خصوصی در بخش های مختلف و تشکیل محورهای تحول در دانشگاه ها، پژوهش ها و مجموعه های دانش بنیان، بحث صادرات به خوبی پیگیری شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به مزایای مالی کشت نهال گفت: استان یزد یکی از استان های پیشرو در کشت نهال و نهال پسته است و هدف استان درآمدزایی به دلیل کم بودن است. مصرف نهال و سودآوری چند برابری آنها در 4 سال آینده بالاست.

وی استفاده از ساخت و سازهای سبک و مدرن در بحث گلخانه های مدرن و تولید محصولات صادراتی درآمدزا را از دیگر اقدامات در دستور کار این سازمان برشمرد و افزود: تولید بذر و خودکفایی در این حوزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کشور و استان یزد است و گام های مهمی برای تحقق این امر برداشته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید