کمبود خوراک دام باعث گرانی محصولات دامی می شود/ برخی قوانین تحریمی دولت مشکل مردم را حل نمی کند


ساعت: 12:51
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834065

آیت الله ناصری سخنگوی مقام معظم رهبری در استان یزد کمبود خوراک دام را دلیل گرانی محصولات دامی دانست و گفت: برخی تحریم های دولت مشکل مردم را حل نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در دیدار با معاون پیشگیری از وقوع جرم سازمان تعزیرات حکومتی و مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی استان یزد، با بیان اینکه کار در تعزیرات حکومتی موضوع مهمی است، گفت: این موضوع در حال حاضر مهم است. از مشاهده و مشاهده. این در بازار ضروری است.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل اتاق فکر در تعزیرات حکومتی تصریح کرد: بسیاری از قوانین تعزیرات حکومتی دست و پا گیر است و مشکل مردم را حل نمی کند.

ناصری ادامه داد: قوانین باید به گونه ای باشد که با تعیین تکلیف پرونده، تکلیف کالای قاچاق نیز مشخص شود.

امام جمعه یزد گفت: بخشی از این اجناس با کار کارشناسی می تواند برای توزیع بین فقرا و نیازمندان استفاده شود.

وی افزود: البته قبض دارو کاملا مجزا است و باید به تهران ارسال شود، اما برای سایر کالاها باید سریعا تعرفه تعیین شود.

ناصری همچنین بر امحای برخی کالاهای کشف شده مانند سیگار تاکید کرد و گفت: گاهی تا سالیان متمادی منسوجات، مواد غذایی، پوشاک و… بدون هیچ تعهدی در انبار باقی می ماند و این روند نیاز به تعدیل دارد.”

وی ادامه داد که هم استانداران استان یزد و هم مدیران زندان های دولتی تهران باید در این زمینه اقدام عاجل کنند.

امام جمعه درباره مقابله با گران فروشی نیز گفت: باید ریشه این خیزش ها و گران فروشی ها را پیدا کرد چرا که گاهی تحرکات گسترده ای صورت می گیرد که قیمت ها را تحت تاثیر قرار می دهد که بیشتر آن در حوزه صادرات و واردات است.

وی افزود: بسیاری از واردکنندگان و حتی برخی تولیدکنندگان سود کلان می خواهند و قوانین و مقرراتی برای تعیین حاشیه سود کالاها وجود ندارد و چه بسا واردکنندگانی که تا 90 و 100 درصد سود می خواهند و این دلیل تورم خودسرانه است. “

امام جمعه یزد تاکید کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که تولیدکنندگان و واردکنندگان از کالاهای خود سود منطقی داشته باشند و بر این موضوع نظارت دقیق شود.

وی با تاکید بر اینکه نظارت و توزیع کننده نباید به گونه ای انتخاب شود که از این مشکل سوء استفاده کند، افزود: این اصل نیست که تولیدکننده یا واردکننده قیمت را تعیین کند یا خود ناظر باشد.

امام جمعه یزد سودآوری بالا و نارضایتی از سود معقول و کم را دلیل افزایش های زیاد دانست و گفت: قیمت گذاری های خودسرانه قیمت های لجام گسیخته بازار را ایجاد کرده است.

ناصری به برخی از گرانی ها در حوزه محصولات دامی اشاره کرد و گفت: دلیل این گرانی کمبود خوراک است و خوراک دام یکی از اقلام وارداتی است در حالی که در کشور ما قیمت پایینی دارد. ظرفیت تولید آب.”

وی افزود: عده ای بدون کار کارشناسی و یادگیری و بدون تلاش روش های خلاقانه مدام از کم آبی صحبت می کنند و به این بهانه کشور را نیازمند و وابسته به واردات از جمله خوراک دام کرده اند.

ناصری ادامه داد: تحریم های دولتی باید تجربه خود را به منصه ظهور برساند و از این روند جلوگیری کند.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید