دام مولد را به دلیل کمبود دام در البرز ذبح نمی کنیم / توزیع 5000 تن سبوس دولتی بین کشاورزان سنتی و صنعتی

ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791220

مهرداد عبدالملکی گفت: ماهانه 5000 تن سبوس دولتی برای دستگاه های استانی بارگیری و بین کشاورزان سنتی و صنعتی توزیع می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مدیر دامپروری جهاد کشاورزی البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: وزارت جهاد کشاورزی از آذرماه سال 99 منابع دولتی آرد سویا، ذرت و جو را مستقیما در اختیار دامداران قرار می دهد.

مهرداد عبدالملکی افزود: سهمیه ها در سامانه بازار از طریق وزارت جهاد کشاورزی بر اساس تعداد دام و میزان رضایت استان ها افزایش و پس از خرید به دامداری ها تحویل می شود.

وی گفت: بر اساس تفاهم نامه اتحادیه پرورش دهندگان البرز با جهاد کشاورزی، مواد اولیه تهیه و کنسانتره مرغوب تهیه و در کارخانه ها قیمت مناسبی دارد و در نهایت این مواد اولیه بین کشاورزان غیر صنعتی توزیع می شود.

عبدالملکی گفت: از زمان رهاسازی سبوس در خردادماه امسال سهم البرز از سبوس دولتی کاهش یافته است، البته با وجود 25 کارخانه آرد در استان و حمایت 16 استان مشکلی نداریم.

وی با اشاره به اینکه ماهانه 5 هزار تن سبوس دولتی برای سازمان های استانی بارگیری و بین کشاورزان سنتی و صنعتی توزیع می شود، گفت: در 7 ماه گذشته مشکل دام در البرز حل شده است.

عبدالملکی افزود: 154 هزار راس دام سنگین و 354 هزار راس دام سبک در البرز وجود دارد و تبدیل دام سنتی به صنعتی افزایش یافته است همچنین گزارشی از کشتار دام مولد در استان نداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید