ذبح نکردن دام مولد تضمینی برای تولید فردا است


ساعت: 13:09
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912581

علی دولو گفت؛ پرورش دام به عنوان یک ذخیره ژنتیکی تلقی می شود و کشتن دام هایی که توانایی تولید مثل دارند به دلیل ارزش اقتصادی و اهمیت ژنتیکی آن مورد بی مهری قرار می گیرد و این رفتاری است که آینده نگری را به چالش می کشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; وقتی پولشان تمام شود، پرورش دهندگان شروع به کشتن حیوانات مولد می کنند و اگر جلوی آن گرفته نشود، باعث بحران می شود و در این صورت به سمت بحران پیش خواهیم رفت..


کشورهایی مانند عراق، امارات متحده عربی، کویت خریداران گاوهای مرغوب ما هستند و پول خوبی برای خرید این گاوها پرداخت می کنند زیرا بره ای که هنوز زایمان نکرده است به دلیل جثه کوچکش بسیار سریع طبخ و خوش طعم است. اندازه..


کشتار حیوانات مولد امنیت غذایی هر کشوری را تهدید می کند زیرا آنها اساساً گنج ژنتیکی کشور خود را می فروشند..


معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی در این خصوص گفت: ممنوعیت کشتار دام به تمامی کشتارگاه های استان اعلام شده است. در این زمینه نیز نظارت جدی و پیشگیرانه تری صورت گرفته است .


علی دولو افزود: دام یک ذخیره ژنتیکی محسوب می شود و کشتار دام هایی که توانایی تولید مثل دارند به دلیل ارزش اقتصادی و اهمیت ژنتیکی با اهانت همراه است و این رفتاری است که خلاف آینده نگری است. .


وی افزود: یکی از شاخص های مهم امنیت غذایی تولید فرآورده های پروتئینی است و کشتار دام های مولد به معنای ضرر و زیان هنگفت است. که جبران آن به سالها زمان نیاز دارد .


دولو بیان کرد؛ خشکسالی باعث کاهش تولید مواد اولیه و خوراک وارداتی شد و قیمت مواد اولیه افزایش یافت. به همین دلیل با افزایش تقاضا برای عرضه دام مواجه هستیم.


وی تاکید کرد: شرکت پشتیبانی امور دام برای به حداقل رساندن این حادثه، دام های مازاد را با قیمت مصوب دام سنگین خریداری می کند. 216 هزار تومان و دام سبک 210 هزار تومان ساخته است .


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گفت: با پیگیری های انجام شده صادرات دام از اواخر شهریورماه امسال آزاد شد و تاکنون مجوز صادرات صادر شده است. 27 هزاران و 500 سد راس سبک است و 2هزاران و 300 سد راس سنگین است


معاون توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی تاکنون در اختیار تجار استان قرار گرفته است. 3هزار راس دام سبک به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید