امسال 10 هزار تن کشمش از تاکستان صادر شده است / 60 میلیارد تن اعتبار برای خرید تضمینی کشمش اعطا شده است.

در سال های اخیر به دلیل کیفیت بالای تولید کشمش و دقت و حساسیت باغداران و کارخانجات، جهشی در تولید و فرآوری این محصول ایجاد شده و جایگاه بسیار بالایی در بازار داخلی و صادرات دارد.

حشمت اله رحمانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی با اشاره به ظرفیت کشاورزی شهرستان تاکستان گفت: این شهرستان با وجود اینکه حدود 5000 هکتار ناحیه صنعتی فعال و نیمه فعال دارد و قطب صنعتی کشور است، اما قطب کشاورزی نیز محسوب می شود و دارای موقعیت مناسبی است. موقعیت

فعالیت 22 واحد کارخانه بسته بندی کشمش در تاکان

وی افزود: شهرستان تاکستان اولین کشور تولید کشمش در کشور است و کشمش از این شهرستان دارای برند جهانی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان گفت: تعاونی باغبانی شهرستان تاکستان با 6 هزار عضو و صندوق کشمش با حدود 18 هزار عضو از تشکل های بی نظیر در کشور هستند.

وی گفت: 22 واحد کارخانه بسته بندی کشمش در شهرستان تاکستان فعالیت می کنند که بر اهمیت این شهرستان در زمینه تولید انگور و کشمش می افزاید.

صادرات 4000 تن انگور در سال جاری

رحمانی گفت: امسال حدود 4 هزار تن انگور و بیش از 10 هزار تن کشمش صادر شده است که صادرات کشمش ادامه دارد و قیمت بی سابقه کشمش صادرات خوب این محصول را به بیش از 29 تا 30 هزار تن در هر کیلوگرم نشان می دهد. صورتحساب نقدی دریافت می شود.

وی در پایان گفت: با فعالیت ها و پیگیری های نماینده تاکان در مجلس، مبلغ 200 میلیارد تن به تعاونی های روستایی سراسر کشور برای خرید حمایت از کشمش اختصاص یافت که 60 میلیارد تن آن به شرکت تعاونی روستایی کل کشور اختصاص یافت. شهر Takean ساخته شده توسط تولید کنندگان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید