امسال 60 درصد تعهد اعتبار سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی اعطا شد


ساعت: 17:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917488

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی:

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون 60 درصد از تعهد امسال به سفر رئیس جمهور به این استان اختصاص یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین سپهری در گفت و گو با خبرنگار آروم نیوز اظهار داشت: امسال تعهد اعتباری برای اجرای طرح های مربوط به تصویب سفر رئیس جمهور به استان 3 هزار و 600 میلیارد تومان بوده که 2 هزار میلیارد تومان آن تخصیص و محقق شده است.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی 157 مصوبه با اعتبار 20 هزار میلیارد تومان در حوزه عمرانی و 30 هزار میلیارد تومان در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری، حمایت از اقشار آسیب پذیر، اشتغال، ازدواج و 30 هزار میلیارد تومان تصویب شد. مسکن جوانان و مستضعفان مصوب شد که این مزیت و پتانسیلی برای پیشبرد و ارتقای شاخص های توسعه استان است و ظرفیت های منطقه را احیا می کند.

سپهری ادامه داد: با وجود اینکه همه دستگاه های استان سهم قابل توجهی از این مصوبات دارند، اما با توجه به اولویت بندی انجام شده برای رفع مشکلات زیرساختی استان، حوزه راه با هفت هزار میلیارد تومان بیشترین میزان اعتبارات مصوب را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی تصریح کرد: جهاد کشاورزی با سه هزار و 300 میلیارد تومان، حوزه آب با سه هزار میلیارد تومان و نوسازی مدارس با 2 هزار و 300 میلیارد تومان بیشترین سهم وام ساخت و ساز را به خود اختصاص داده اند.

سپهری یادآور شد: بیشترین اعتبارات مربوط به این بخش ها بوده است.

وی گفت: بخش مهمی از مصوبات سفر رئیس جمهور رسیدگی به محرومیت زدایی و مناطق محروم و نقش موثر نهادهای حمایتی از جمله بنیاد مصطفان، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت و صندوق کارآفرینی امید بود. مشکلات افراد محروم در این مصوبات مورد توجه قرار گرفته است.

سپهری تاکید کرد: بیش از 90 درصد منابع این مصوبات از منابع ملی و 10 درصد منابع استانی است که در راستای تحقق عدالت منطقه ای، رفع چالش های اصلی استان، وضع صحیح، اصولی و هدفمند است. ریل و از طریق اصلاح رویه های گذشته و توزیع. بهینه سازی منابع برای رفع نابرابری های منطقه ای در اولویت قرار گرفته است و قطعا به بهبود شاخص های توسعه و برابری منطقه ای کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی ادامه داد: نکته مثبت و تاثیرگذار سفر رئیس جمهور استان به استان ایجاد امید و نشاط در بین مردم و بازگرداندن اعتماد مردم از طریق دیدارهای چهره به چهره با مردم و بازدید است. پروژه هایی با نگاه بین مردم و با مردم این برای حل مشکلات استان بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید