قوانین انضباطی و صنعتی در حوزه مسکن و افزایش دستمزد اقدام مجلس یازدهم/ تشدید نقش نظارتی نمایندگان مجلس

ساعت: 21:00
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1788978

سید غنی نظری گفت: مجلس یازدهم در وهله اول نقش نظارتی خود را فعال کرده است و قوانین انضباطی در حوزه مسکن و همچنین افزایش حقوق با شناسایی منابع، شاخص ترین عملکرد مجلس یازدهم تا به امروز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید غنی نظری در گفت و گو با خبرنگار ما سبلان، در پاسخ به این سوال که شاخص ترین عملکرد مجلس یازدهم تاکنون چه بوده است، با اشاره به اینکه قانون نداریم، اما خلاء در رصد وجود دارد، گفت: بنابراین به دلیل این که خلأهای نظارتی محسوس بود و مجلس یازدهم بیشترین تمرکز خود را در این زمینه به کار برد.

وی افزود: به عنوان مثال مجلس باید بداند که برای تغییر وضعیت نیروها، جهش در تولید مسکن و اجرای قانون، قانون اعمال می شود، درست است؟ به همین دلیل نقش نظارتی مجلس نسبت به دوره های قبل متنوع تر شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با بیان اینکه در دوره گذشته قوانین خوبی مانند قانون اقدام راهبردی در مجلس یازدهم برای پیشی گرفتن از کشورمان در رفع تحریم ها به تصویب رسیده است، گفت: ایران به تعهدات خود پایبند است و به همه چیز پایبند است. بندهایی تحمیل شده بود که آمریکا برجام را زیر پا گذاشته است، اما این قانون مشوقی برای نقض تحریم ها و اعمال فشار بر کشورهایی بود که به تعهدات خود عمل نکردند.

وی افزود: قانون دیگر طرح افزایش تولید مسکن بود که دولت را ملزم به ساخت یک میلیون خانه در سال کرد و خوشبختانه دولت جدید برای تحقق آن تلاش می کند.

نظری با بیان اینکه مجلس یازدهم از همان ابتدا توجه ویژه به مناطق محروم و اشتغال زایی را در نظر گرفته بود، اذعان داشت: برای بودجه.

وی افزود: در این مجلس حقوق بازنشستگان و سربازان افزایش یافته و همه این افزایش ها با تخصیص منابع صورت گرفته است.

نماینده مردم خلخال و کوثر گفت: یکی از مهمترین دغدغه های فرهنگی جامعه بحث رتبه بندی معلمان بود که در این مجلس آغاز شد و در مورد وضع قوانین انتظامی و صنعتی در حوزه مسکن که بیشتر است. بیش از یک میلیون «مسکن خالی از دیگر اقدامات موثر مجلس یازدهم تاکنون شناسایی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید