سه شنبه های نظارتی در مجلس یازدهم/ کشورهایی که در پرونده های اخیر کشورمان نقش داشتند باید پاسخگو باشند.


ساعت: 11:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915497

عضوکمیسیون رئیس شورای اسلامی در خصوص سه شنبه های مجلس توضیحاتی ارائه کرد و گفت: مجلس یازدهم به منظور توجه بیشتر به رویکرد نظارتی خود، ماده 107 آیین نامه مغفول مانده مجلس را در خصوص سه شنبه های هر هفته در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ حسینعلی حاجی دلیقانی با تبریک روز مجلس و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس و تاکید بر اینکه شهید مدرس باید الگوی همه ما نمایندگان مجلس باشد، گفت: مجلس یازدهم نسبت به مجالس گذشته بیشتر از قوه مقننه است. با توجه به نظارت بر اجرای قانون، بدین منظور سه شنبه های هر هفته به تناسب موضوع و نیاز در مقاطع زمانی مختلف به این موضوع اختصاص می یابد و علاوه بر مواردی مانند استیضاح و استیضاح، قانون نیز لحاظ شده است. در دستور کار 11 مجلس سه شنبه هر هفته.


* نظارت بر سه شنبه ها در مجلس یازدهم برای نیروی انتظامی

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم شورای اسلامی افزود: نظارت بر کمبود دارو، امنیت غذایی، فضای کسب و کار، جواز کسب، مشکلاتی که عده ای در این حوزه ایجاد می کنند یا تسهیلات بانکی و مواردی از این دست از جمله مواردی است که این امر موجب می شود. روز سه شنبه مورد بحث قرار می گیرد. مسائل نظارتی با تهیه گزارش و دعوت از وزرای مربوطه حل شده است.

وی با اشاره به جنبه دیگر مجلس یازدهم در بحث قانون گذاری، خاطرنشان کرد: در مجلس یازدهم تلاش می کنیم با نگاه به قوانینی که بیشتر اولویت های مردم است، مقررات را رعایت کنیم. خوشبختانه قوانینی از جمله اقدامات راهبردی رفع تحریم ها که بسیار موثر بود و دشمن را به عقب نشینی واداشت، قانون رفع انحصار وکلا، قانون تسهیل صدور پروانه کسب، قانون جهش در بر پایه تولید دانش، قانون تولید مسکن، قانون اصلاح ساختار بانک مرکزی، قانون حمایت از خانواده و جوانان، جمعیت، قانون مالکیت صنعتی و ده ها قانون دیگر از جمله قوانینی هستند که تصویب شد.

حاجی دلیگانی به نظارت مجلس بر قانون رونق مسکن اشاره کرد و افزود: متأسفانه علیرغم تصویب قانون رونق مسکن در سال گذشته، وزارت مسکن و شهرسازی و نهادهایی که مسئول بودند آنطور که باید عمل نکردند. شاید این کار را کردند و به همین دلیل بود که چند گروه از نمایندگان مجلس بحث استیضاح رستم قاسمی وزیر مسکن و شهرسازی را مطرح کردند که خوشبختانه قبل از طرح استیضاح استعفا داد. ما امیدواریم که آقای رئیس جمهور وزیری را پیشنهاد کند که بتواند این بحث را مدیریت کند.

وی افزود: تقاضا و عرضه مسکن در حال حاضر هماهنگ نیست. اگر تا دیروز کسی می خواست خانه خود را داشته باشد، امروز به دنبال مکانی برای اجاره است. ما در این بعد چنین وضعیتی داریم و به همین دلیل است که این قوانین تا زمانی که دولت بایستد و آنها را به خوبی اجرا کند خوب است و بنابراین این سه شنبه ها درباره این بحث است که برای اجرای قانون دنبال می کنیم.


* تدابیر هوشمندانه رهبر انقلاب و مقاومت مردم دشمن او را در جنگ ترکیبی ناکام گذاشت

عضو کمیته رئیس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر از ایستادگی بصیرانه و انقلابی مردم در جنگ ترکیبی دشمن قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: از رهبر معظم انقلاب که به مقام پیامبری و پیامبری ایستادگی کردند. برای نجات کشور از این وضعیتی که دشمنان بیرونی با کمک برخی از مدیران داخلی با تلاش اندک توانستند آن را نجات دهند برنامه ریزی کردند و همچنین از نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه بسیجیان که صادقانه در این دوران صادقانه ایستادگی کردند تشکر و قدردانی می کنم. در این دوره دشمن ناامید شد.

وی از پذیرش دشمن در جنگ ترکیبی خبر داد و افزود: جبهه دشمن از 20 روز گذشته شکست خود را در جنگ ترکیبی که برای نابودی انقلاب و تجزیه ایران آغاز کرد، پذیرفته است و دائماً کارشناسان و مؤثر آنها حضور دارند. مردم در جلسات و مخفیانه رسانه هایشان دور هم می نشینند و دلایل شکست خودشان را تحلیل می کنند که چرا نتوانستند ایران را شکست دهند و تجزیه کنند؟ چرا نتوانستند در ایران جنگ داخلی ایجاد کنند؟ یکی از این جلسات با حضور نمایندگان سازمان های اطلاعاتی حدود 30 کشور برگزار شد، همان افرادی که حدود 2 ماه پیش در اربیل عراق برای هماهنگی جنگ علیه ما دور هم نشسته بودند و موشک های هدایت شونده ما آنها را در هم کوبیدند. آنها حدود یک هفته پیش دوباره گرد هم آمدند تا عوامل شکست خود را تجزیه و تحلیل کنند، زمانی که سپاه پاسداران دوباره با موشک های نقطه زن حمله کرد، بنابراین متلاشی و پراکنده شدند.


* پذیرش شکست دشمن در جنگ ترکیبی + عوامل شکست

حاجی دلیقانی به عواملی برای شکست دشمن در جنگ ترکیبی اشاره کرد و افزود: دشمن پنج یا شش عامل را عامل اصلی شکست خود می‌داند از جمله اینکه می‌گفتند با اخباری که برای ما ارسال شد گمراه شدیم. از پایین جامعه ایران و در رسانه ها. و فضای مجازی را که منتشر کردیم خوردیم. با این خبر احساس کردیم کار تمام شده اما دیدیم نشد.

وی به پاشیدن پول توسط دشمن در حوادث اخیر برای فریب مردم و به خیابان ها انداختن آنها اشاره کرد و افزود: دشمن برای بمباران شهرهای ما پول و دلارهای زیادی را صرف اخبار کذب و جعلی کرده بود. دیدند که با همکاری مردم با نیروهای نظامی و امنیتی و اطلاعاتی که آنها ارائه کردند، عملیات به پایان رسیده و انجام نشده است. افشا و خنثی شدگان توسط نیروهای امنیتی با اطلاعات مردمی بسیار بیشتر است و از این رو همکاری مردم با نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور را یکی دیگر از عوامل شکست آنها می دانند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار، نحوه برخورد رهبر معظم انقلاب با این مشکلات و اقدامات درستی که انجام دادند را تحسین کرد و تصریح کرد: یکی دیگر از عواملی که بسیار دستکاری کردند، نوع حکومت حضرت آقا است که می گویند: رهبر حکومت ایران به این دلیل است که ما نتوانستیم افراد بیشتری را بکشیم. هدف آنها از هر تجمعی کشتن تعداد زیادی از مردم بود. برای آنها مهم نبود که کشته شدگان زن و کودک هستند یا نیروهای امنیتی و طرفدار یا مخالف کدام حزب هستند. مردم ایران آنقدر نیستند که خدا را به خاطر این رهبر فرزانه شکر کنند. آنها طوری طراحی کردند که نقشه شان شکست بخورد. از این رو دشمن تدابیر رهبر معظم انقلاب را یکی از دلایل شکست خود می داند و هدفشان این بود که ده ها هزار نفر و فریب خوردگان را بکشند و بر تعداد کشته شدگان بیفزایند. سود.

وی عدم موفقیت دشمن در ایجاد تفرقه و قوم گرایی را یکی دیگر از عوامل شکست دشمن عنوان کرد و افزود: می گویند ما نمی توانیم یک سر پل را بگیریم یعنی نمی توانند شهری را در کردستان یا جای دیگر بگیرند و بعد به نظر خودشان شکست خوردند. اینجا هم مردم اهل سنت و کرد سیستان و بلوچستان و کردستان با آنها همکاری نکردند و درد گلویشان شد که مردم این مناطق با آنها همراهی نکردند.

حاجی دلیگانی یکی دیگر از دلایل شکست دشمن را ایجاد یأس و ناامیدی برای همراهی با دشمنان عنوان کرد و ادامه داد: می گویند با وجود فقر و مشکلات اقتصادی مردم و انتقاداتی که از برخی مسئولان داشتند، ما هر چه داریم. تلاش کردیم، مردم با ما هستند، نکردند و ما نتوانستیم یک جنبش اجتماعی بزرگ ایجاد کنیم. دشمن همچنان به دروغ در رسانه های خود القا می کرد که در فلان خیابان ازدحام زیادی وجود دارد، باید به آنها بپیوندید، اما باز هم شکست خوردند.


* آلمان و همه کشورهایی که در پرونده های اخیر کشورمان دست داشتند باید پاسخگو باشند

وی دخالت کشورهای اروپایی از جمله آلمان و انگلیس در امور داخلی ایران را محکوم کرد و افزود: همه کشورهایی که در پرونده‌های اخیر دخیل و مورد حمایت قرار گرفتند باید پاسخگو باشند. ما باید شکایت کنیم که آلمان حق دارد اتباع خارجی را در کشور ما سازماندهی کند.» و چرا چنین اشتباهی کرد؟ او برای بمباران و شعار دادن و نوشتن در کشور ایران دلار داد. سفارت آلمان باید پاسخ دهد که چرا او در هر جلسه اتحادیه به آنجا رفت و جاسوس خود را در میان مجالس قرار داد تا دولت آلمان بداند که روزی ما را مورد بازخواست قرار خواهند داد. انگلیس شیطان صفت نیز به چه حقی می تواند علیه کشور ما قطعنامه صادر کند.

عضو کمیته رئیس شورای اسلامی شهر ادامه داد: امروز دشمن مستاصل است چرا با وجود اینکه این همه هزینه از طریق سفارتخانه های ما خرج شد و ما وارد عمل شدیم نتیجه نداد اما مردم بدانند که دشمن نیست. تسلیم، نه مثل این است که بگوییم دشمن شکست خورده است. و وقتی کارش تمام شد، رفته بود. دشمن در جای دیگری امیدوار است که مراقب باشیم.

*همه کسانی که با تهدید و ارعاب مشاغل و رانندگان کامیون را مجبور به توقف می کنند باید کشف شوند.

وی ادامه داد: اکنون با ارعاب و فشار به دنبال این هستند که کامیون‌ها، نفتکش‌ها، مواد غذایی و مغازه‌ها را تعطیل کنند تا کشور از نظر اقتصادی فلج شود و ما انتظار داریم کسبه بایستند و مقابله کنند، کسی فکر نمی‌کند که اگر الان مغازه اش را به خاطر تماس جعلی ببندد، دشمن به این نتیجه می رسد که اینطور نیست، انقلاب اسلامی قوی تر از این حرف هاست. پس باید مراقب بود. همه باید بایستیم، پلیس باید قانون وضع کند و دستور داد، بله تلفن هایی به مردم داد تا به آنها اطلاع دهند تا در صورت تهدید فرد نامناسب، فوراً صحبت کنند، کسی جرأت نمی کند بیاید و کاسبان ما را تهدید کند و تاجران بدانند که باید بایستد و مقاومت کند.

حاجی دلیقانی ضمن قدردانی از بانوان محجبه شاهین شهر و سایر شهرهای کشور که علیرغم اقدامات دشمن حجاب خود را حفظ می کنند، خاطرنشان کرد: هدف دشمن از حجاب، تخریب دین مردم است. پایانی ندارد، خواهران قدر خود را بدانند و حجاب را مطالبه کنند. وظیفه مسئولان این است که از کشف حجاب جلوگیری کنند تا اوضاع به حالت قبل برگردد.


* نیرنگ دشمن تلمبه زدن دروغ است

وی با بیان اینکه ترفند اصلی دشمن نشر اکاذیب است و به همین دلیل است که دشمن بزرگترین اکاذیب و تحریف ها را یکی پس از دیگری از رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر می کند، عنوان کرد: به عنوان خادم مطالبات مردم، مسائل اقتصادی و فرهنگی مطرح است. مهم ترین مسائلی که قطعاً مطرح خواهم کرد، ما از دولت می خواهیم که این کشور به بهترین شکل اداره شود.


* جهاد برای تبیین از ضروریات و لازمه حضرت آقا است

نماینده شاهین شهر و میم و برخوار افزود: اما مردم باید بدانند که وظیفه اول این است که به ما این باور را بدهند که جنگ دشمن یک جنگ ترکیبی است، این باور را ایجاد کنند که جنگ علیه همه ما بوده است. زیارتگاه ها و کشف حجاب، بعد به آغوش کشیدن فلان و بعد شرمساری و در نهایت گرفتن دین از ایرانیان، اینها همان کسانی هستند که قرآن را آتش زدند، پس اول باید باور کنیم که در حال جنگ هستیم و دوم اینکه بیایید توضیح دهید، حضرت آقا در 15 روز گذشته در جلسات مختلف رسمی و غیررسمی توضیح خواستند.

وی با تاکید بر اینکه امروز جهاد تبیین یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: تبیین به این معناست که مردم با دروغ مخالفت کنند و اسناد و مدارک دروغین را مطالبه کنند و بعد بگویند چرا چنین دروغ هایی گفته می شود؟ ما قبول داریم که برخی از مسئولان به وظایف خود عمل نکرده اند، اما باید توجه داشته باشیم که ما یک نظام قانونی هستیم، اصول و مبانی ما صحیح و صحیح است و ابتدا باید کشور، نظام و امنیت داشته باشیم تا بتوانیم به دنبال حل مشکلات باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید