برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی، نخبگان باید پاسخگو و مطالبه گر باشند


ساعت: 15:02
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882311

جانشین نماینده فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان:

قائم مقام نماینده فقیه در صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی به ویژه بحث کتمان و آشکار شدن اوضاع، شرایطی است که اقشار و نخبگان جامعه باید در آن قرار گیرند. در عین حال مسئولیت پذیر و مطالبه گر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام احسان الله محمدی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز گفت: با توجه به حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران و وجود قوانین بسیار کارآمد برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی به ویژه موضوع بی حجابی و رفع حجاب، آن شرطی است که نخبگان و جامعه نخبگان باید به نحوی هم سازشگر و هم مطالبه گر باشند.

قائم مقام نماینده فقیه در صاحب الزمان(عج) اصفهان ادامه داد: نخبگان جامعه در قبال عموم مردم مسئول هستند زیرا مردم هم روحانیت و هم نخبگان جامعه را مسئول نظام و حاکمیت می دانند.

محمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه عرصه ها و بسترها، اختیارات و امکانات در اختیار مسئولانی است که قدرت اجرایی دارند و یا نمایندگان مجلس به عنوان قانونگذار، وظیفه دوم نخبگان پس از آن است که در چنین مواردی به مردم پاسخگو باشند. مشکلات خواستار است

احسان الله محمدی همچنین گفت: الزام این امر از مجلس قانونگذار در وضع قوانین، اصلاح قوانین و قوانین می تواند راهگشای نهادهایی باشد که به وظایف خود عمل می کنند و در برخورد با ناهنجاری ها نقش آفرینی می کنند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان صاحب الزمان (عج) ادامه داد: از مسئولان اجرایی کشور، وزارتخانه های مختلف، وزارت ارشاد، وزارت میراث و گردشگری، ادارات و نهادهای فرهنگی که در راستای پیشگیری هستند. در صورت بروز این ناهنجاری ها و یا کمک به کسانی که در صدد اصلاح شرایط هستند، اقدام کنند، باید مطالبه شود.

امینی خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف همواره دغدغه خانواده های شهدا، ایثارگران و نیروهای انقلابی بوده است، اما این دغدغه ها تا زمانی که از مسئولان صاحب قدرت و اختیار مطالبه نکنند، در حد شعار باقی می ماند.

وی افزود: چند سالی است که شعارها و اعلامیه هایی در خصوص حجاب و عفاف مطرح شده و همایش هایی برگزار می شود، اما نتیجه لازم حاصل نمی شود زیرا فریاد و مطالبه به گوش کسانی که باید برسند نمی رسد. به آنها نمی شنوند و نمی شنوند.

معاون فقیه صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: آنچه امروز در بحث پیشگیری و مقابله با ناهنجاری هایی مانند حجاب، بی حجابی و سگ گردانی حائز اهمیت است، احیای روحیه مطالبه گری از مسئولانی است که مردم نسبت به آنها اقدام می کنند. و آنها قدرت و قدرت کشور را به آنها دادند.

محمدی تصریح کرد: به ویژه این توقعات از جبهه انقلاب بیشتر است و در سال های اخیر از مجلسی که بر اساس انقلاب تشکیل شده و از دولت انقلابی انتظارات برای اقدامات انقلابی وجود داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید