توجه به روستاها دلیل کاهش حاشیه نشینی/حاشیه نشینی 80 هزار نفر در سبزوار است.


ساعت: 09:39
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915206

عابستانی توجه به روستاها را دلیل کاهش حاشیه نشینی عنوان کرد و گفت: متاسفانه نزدیک به 80 هزار نفر در سبزوار حاشیه نشین هستند و در حالی که خدمات رسانی به روستا ناعادلانه است، میزان مهاجرت افزایش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اصغر عابستانی نماینده مردم سبزوار در شورای اسلامی در گفت و گو با صبح توس؛ وی با بیان اینکه نزدیک به 80 هزار نفر در سبزوار زندگی می کنند، گفت: ساختار ناسالمی که از نظر ساختاری و اجتماعی در محدوده شهر قرار دارد متاسفانه باعث کمبود خدمات رسانی به مردم شده است.

وی با بیان اینکه آمار جمعیتی حاشیه نشینی گاهی توسط مسئولان، گاهی تا 20 میلیون نفر می رسد، اما بسیاری از این آمار و ارقام صحت ندارد، افزود: در مورد حاشیه نشینی باید تعریفی را در داخل شهرها تعریف کنیم. بر این اساس تعهدات شهرداری ها تعریف و سازماندهی شده است. ماهیت مرزها شامل فضای بین روستاها و شهرها می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بی توجهی به روستاها و عدم ارائه خدمات کافی منجر به مهاجرت ساکنان این مناطق شده است، گفت: باید به روستاها به عنوان حلقه اول چرخه تولید توجه ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات به مناطق محروم باید با نگاه مجلس و دولت برای همه استان ها تلفیق شود، تصریح کرد: در غیر این صورت هر چه خدمات ناعادلانه ارائه دهید، میزان مهاجرت افزایش می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید