خطرات سیل در کمین سبزوار به دلیل عدم توجه به حفاظت از بستر رودخانه است


ساعت: 13:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908528

بیشتر مناطق سیل‌خیز سبزوار در ارتفاعات شمالی این شهرستان قرار دارند و به دلیل عدم توجه به حریم و بستر رودخانه‌ها، شهر را در معرض خطر سیل قرار داده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; کاهش خطرات سیلاب در شهر سیل‌خیز سبزوار نیازمند هم افزایی نهادهایی مانند آب منطقه‌ای و مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری و حکمرانی شهری است، اما در سال‌های اخیر علی‌رغم نظارت‌های دستگاه‌های نظارتی، همچنان ساخت‌وساز در این شهر ادامه دارد. بستر رودخانه ها اتفاق افتاده است که این عامل این منطقه کویری را در معرض خطر سیل و تخریب ناشی از آن قرار داده است.

در شرایطی که سیل به تأسیسات زیربنایی، اقتصادی، کشاورزی، خدماتی و مناطق مسکونی در مناطق شهری و روستایی آسیب وارد می کند، لازم است دستگاه های نظارتی با اقدامات پیشگیرانه و جدی از ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه ها جلوگیری کنند.


عملیات لایروبی رودخانه ها و مسیل های سبزوار انجام شد

مدیر امور آب بخشداری سبزوار در گفت و گو با صبح توس; وی گفت: برای کاهش خطرات احتمالی سیل، عملیات لایروبی مسیل ها و رودخانه های سبزوار انجام شد.

جواد طوسلی افزود: خطر سیل همواره یک تهدید جدی است که در این راستا از ابتدای سال جاری عملیات لایروبی 1600 متر مربع از رودخانه ها و مسیل ها در حوزه آبرسانی بخشداری سبزوار انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین رهاسازی بیش از سه هکتار از اراضی حاشیه رودخانه با کمک دستگاه قضایی و نیروی انتظامی انجام شد.

مدیر امور آب بخشداری سبزوار گفت: طرح رهاسازی بستر و بستر رودخانه برای حفظ و حراست از بستر و بستر رودخانه و جلوگیری از خسارات جانی و مالی در صورت وقوع سیلاب های احتمالی اجرا شده است.

توسلی گفت: برای مقابله با سیلاب به سازه های حفاظتی نیاز است و بر این اساس ساماندهی و تکمیل پروژه سیل بند شمال شهر سبزوار مهمترین اقدام کنترل سیلاب در شمال غرب شهرستان سبزوار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید