عدم وساطت و عدم وجود روابط خانوادگی از عوامل کاهش ازدواج است/ بستر ماهواره ای بدون گام انتخاب آگاهانه

ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793794

هاکانی گفت: یکی از دلایل عدم آشنایی دختر و پسر با یکدیگر این است که خانواده ها با یکدیگر آشنا نمی شوند یا فضای خانواده تغییر کرده است. بنابراین ایجاد فضاها به عنوان سکو می تواند در این زمینه کمک کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین حقانی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با بیان اینکه بحث جدی در خصوص بستر همراه در استان داریم، گفت: مدیریت، پشتیبانی و هدایت این سکو به صورت ستادی در تهران انجام می شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان درباره این بستر گفت: در جامعه ما کمبود اطلاعات وجود دارد و ارتباطات ازدواج می تواند اشتباه و نادرست باشد که از بستر همراه یک دایره اطلاعاتی ایجاد می کند که با این حوزه متفاوت است. آموزش و نیازهایی که باید قبل از آشنایی افراد با یکدیگر در نظر گرفته شوند.

وی گفت: به دلیل اینکه جوامع ما به سمت شهرنشینی رفته و ارتباطات محدود است. یکی از دلایل عدم آشنایی دختر و پسر با یکدیگر این است که خانواده ها همدیگر را نمی شناسند یا فضای خانواده تغییر کرده است. بنابراین ایجاد فضاها به عنوان سکو می تواند در این زمینه کمک کند. زیرا افراد با ظاهری خبره با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند که مناسب یکدیگر باشد یا نه.

مسلمانان از حجت الاسلام والمسلمین هاکانی با اشاره به اینکه بهترین مقدمه برای ازدواج روش سنتی در جامعه است، گفت: در این نوع معارفه خانواده ها یکدیگر را می دیدند و سپس ازدواج صورت می گرفت و اکنون به دلیل این نقش جامعه است. ما گرفته ایم این پلت فرم می تواند این کمبود را جبران کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: در استان کرمان ثبت نام کردیم و برای رسیدن به اهداف تعیین شده اقدام کردیم اما تاکنون اعلام نشده است که اقدامات انجام شده موفق بوده یا خیر و در کل استان کرمان. و اطلاعاتی که ساخته می شود فضای بیشتری برای آن خواهد داشت.

وی با اشاره به بیانات رهبری در حوزه ازدواج و تولید مثل، خاطرنشان کرد: این مسائل از دغدغه های جدی است که فرصت زیادی برای بازگشت به اصل جامعه نداریم؛ این مسائل در حوزه ازدواج و تولید مثل مطرح می شود. بنابراین همه باید کمک کنند تا این فضا رونق پیدا کند و در استان کرمان میانگین سنی ازدواج بین 28 تا 29 سال است که خوب نیست و همه این سوالات نشان می دهد که برای کاهش میانگین باید این موضوع را جدی بگیریم. سن ازدواج.ازدواج به آرامی

لینک دانلود نرم افزار: pwa.hamdamapp.ir/app

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید