ازدواج در حصاری از قوانین سختگیرانه محصور شده است/ تغییر الگوهای فکری و مشکلات اقتصادی مهم ترین عوامل تأخیر در ازدواج است.


ساعت: 12:14
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880734

فرشته همتی گفت: چند سالی است که در کشورمان شاهد تاخیر در ازدواج در بین جوانان هستیم. از جمله عواملی که منجر به این امر شد می توان به تغییر باورها و الگوهای فکری، برخی مشکلات اقتصادی و عدم حمایت کافی از سوی والدین اشاره کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرشته همتی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز با بیان اینکه آنچه در خلقت انسان اصالت دارد ازدواج است نه تجرد، اظهار داشت: ازدواج یکی از عوامل اصلی عفت و عفت و سلامت جنسی در کل جامعه است.

مسئول بسیج جامعه زنان حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ازدواج زیربنای آفرینش الهی است، افزود: متأسفانه امروز با سخت گیری ها و مشکلاتی که در امر ازدواج به وجود آمده است امر مقدس و حیاتی تحت الشعاع پرسش ها قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ازدواج یک قانون کلی در حیطه هستی است، تصریح می کند: امروزه این نیاز طبیعی انسان در حصاری از قوانین سختگیرانه محبوس شده است تا جایی که جوان برای رهایی از این نیازها سعی در رفع این نیاز خارج از ازدواج دارد. متعاقباً نهاد خانواده را بی‌ثبات می‌کند و سلامت اخلاقی و آرامش روانی جامعه را تهدید می‌کند.

همتی تصریح کرد: چند سالی است که در کشورمان شاهد تاخیر در ازدواج جوانان هستیم که از جمله عواملی که باعث این امر می شود می توان به تغییر باورها و الگوهای فکری، برخی مشکلات اقتصادی و عدم حمایت کافی والدین اشاره کرد. .

مسئول بسیج جامعه زنان حضرت رسول (ص) گفت: یکی از مواردی که می تواند زمینه ساز ازدواج و پایین آوردن سن ازدواج باشد، تسهیل ازدواج و انجام به موقع آن همراه با آگاهی است. توجه ویژه خانواده ها به ازدواج اگر برایشان آسان باشد مشکل خاصی در جامعه ایجاد نمی شود.

وی به مزایای ازدواج آسان اشاره کرد و گفت: تلاش بیشتر برای کسب درآمد، عدم اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی، ارتباط بهتر با فرزندان و خانواده، احتمال کمتر ارتکاب جرم، خودکشی و سلامت کلی است. روانشناسی یکی از موضوعات است. مزایای ازدواج به موقع و آسان

همتی گفت: خداوند متعال وعده داده است که اگر ازدواج کرد و فقیر شد، او را نیازمند کند. چون وعده خدا حق است، هیچ کس بدبین و بدبین به وعده های خدا از ترس فقر و تنگدستی ازدواج نمی کند. البته وعده خداوند زمانی محقق می شود که فرد به تجارت و کسب روزی بپردازد و معمولاً پس از ازدواج جوان نسبت به خود و همسرش احساس مسئولیت بیشتری می کند و این امر موجب کار و تلاش بیشتر می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید