وزارت بهداشت قوانین سختگیرانه ای برای انتخاب مدیران دانشگاه های زیرمجموعه خود دارد/ نداشتن شاخص تضاد منافع نیز ملاک است.

زمان: 14:32 ساعت
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783474

شهریار حیدری گفت: وزارت بهداشت قوانین سختگیرانه ای برای انتخاب مدیران دانشگاه های زیرمجموعه خود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهریار حیدری در گفت و گو با مرصادنیوز با بیان اینکه در انتخاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی تضاد منافع وجود ندارد، گفت: هر وزارتخانه سازوکار خود را برای انتصاب مدیران دارد و وزارت بهداشت نیز شاخص هایی برای انتصاب یک نفر دارد. مدیر دانشگاه علوم پزشکی.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت بهداشت کمیته ای متشکل از رؤسا و معاونان دارد و قطعاً این کمیته موارد مورد نیاز و شاخص تعیین مدیر را مورد بحث و بررسی قرار می دهد و سپس رزومه ها را بررسی می کند. مدیران نیز بر همین اساس اقدام خواهند کرد.

حیدری تصریح کرد: تعریف شاخص ها مربوط به دستگاه های ذیربط است و نمی توانیم دستورالعمل و شاخصی برای وزارتخانه یا سازمان تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه همه وزارتخانه ها برای انتخاب مدیر شاخص هایی تعریف کرده اند، گفت: کارگروه های مربوطه شاخص هایی را تعریف می کنند که مدیران باید حدود 80 درصد او را ارائه کنند.

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزارت بهداشت قوانین سختگیرانه ای برای انتخاب مدیران دانشگاه های زیرمجموعه خود دارد.

حیدری گفت: بر اساس نقش خود به عنوان نماینده، شاخص های انتخاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی را مهم می دانم اما وزارت بهداشت شاخص ها را تعیین می کند و قطعاً شاخص عدم تضاد منافع است. معیاری برای وزارت بهداشت.» دانشگاه‌های علوم پزشکی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید