وجود محرومیت در اکثر استان های کشور/ بسیاری از مشکلات اقتصادی با تعدیل الگوهای فرهنگی قابل حل است

ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1780021

عضو منتخب کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛

بیژن نوباوه گفت: محرومیت زدایی در بسیاری از استان های کشور بیداد می کند و با اصلاح الگوهای فرهنگی می توان بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بیژن نوباوه، فعال رسانه ای و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: محرومیت در بسیاری از استان های کشور بیداد می کند.

وی افزود: بسیاری از مشکلات اقتصادی با اصلاح الگوهای فرهنگی قابل حل است اما اینکه برای مناطق فقیر چه نسخه ای باید پیچیده باشد موضوع مهمی است که معاون سازمان برنامه و بودجه به آن اشاره کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تخصیص بودجه باید از ظرفیت استان ها برای رفع مشکلات اقتصادی آنها استفاده شود.

نوابه گفت: ساخت فرهنگسراها، اماکن ورزشی و… در سراسر کشور مشکل دارد. در چند سال اخیر تخصیص بودجه عمرانی برای توسعه زیرساخت های فرهنگی با مشکل مواجه شده است.»

وی گفت: استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی در کشور می تواند بسیار مفید باشد، مشکل اصلی کشور برنامه ریزی است بنابراین هرگز نمی توانیم از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کنیم.

این فعال رسانه ای افزود: ما در جریان موضوع مهم استفاده از ظرفیت مردم نبودیم و این موضوع بسیار مهمی است.
نوابه گفت: وظیفه شورای فرهنگ عمومی در هر استان ارزیابی شرایط موجود برای حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی است.

وی تاکید کرد: قرار گرفتن استانی مانند چهارمحال و بختیاری در کنار استان های بزرگی مانند اصفهان و خوزستان و تاثیری که بر توسعه نیافتگی آن استان می گذارد از عوامل فرعی است، انتظار نمی رود همه استان ها شبیه هم باشند زیرا استان ها ظرفیت های متفاوتی دارند. .

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر به وضعیت اقتصادی و فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری نگاه کنیم می بینیم که از ظرفیت گردشگری استان به خوبی استفاده نشده است در حالی که کشوری مانند هلند درآمدهای نفتی ایران سه برابر بیشتر از صنعت گردشگری است.

نوابه ادامه داد: اگر صنعت گردشگری رشد کند دیگر شاهد مشکلات اقتصادی در استان های کوچکی مانند چهارمحال و بختیاری نخواهیم بود.

وی گفت: اگر ظرفیت هر استان به خوبی شناسایی شود و بر این اساس ظرفیت برنامه ریزی شود، مشکلات اقتصادی استان ها حل و شاخص های توسعه در استان ها ارتقا می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید