کاهش جمعیت تهدیدی جدی برای امنیت و اقتصاد کشور است


ساعت: 19:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۹
کد خبر: 1904845

آیت الله عابدینی با بیان اینکه کاهش جمعیت امنیت و اقتصاد کشور را تهدید می کند، اظهار داشت: کاهش جمعیت یکی از اهداف دشمن است و باید از اقدامات جمعیتی برای خنثی سازی این نقشه شوم شوم استفاده کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قزوین در صبح؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: عفت و پاکدامنی یکی از مهمترین ویژگی های افراد متقی به شمار می رود که نه تنها برای زنان، بلکه برای مردان نیز وجود دارد.



وی با بیان اینکه عفاف فقط برای حجاب نیست، افزود: دوستدار پول و دنیا نبودن، عفت زبان و چشم، عفت قلب و گفتار، صداقت، اصلاح فساد، مجاهدت و اجتهاد در علم، علم و کسب حلال است. مال از عفاف واجب است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: زودباوری، سجده های طولانی، نماز شب، دوری جستن از حرام و انتظار رستگاری از صفات انسان های متقی است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار گشایش یکی از ویژگی های ائمه عطار(ع) است و باید همیشه صبورانه منتظر تسکینی باشیم، چه تسکینی امام زمان(عج) و چه گشایش مسائلی که تسکین دارد.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: همسایگی یکی از ویژگی های انسان مومن است که باید سعی کنیم همسایه خوب باشیم، با صداقت رفتار کنیم و در امر خیر و سخاوت عمل کنیم و دیگران را اذیت نکنیم و اگر چیزی نداریم با مردم با لبخند و مهربانی رفتار کنیم. . بیا صحبت کنیم

امام جمعه قزوین ادامه داد: به سالگرد آیت الله مهدوی کنی نزدیک می شویم، این عالم بزرگوار خدمت زیادی به این نظام کردند و با شهادت حاج آقا مصطفی نیز روبرو هستیم که زمانی که امام خمینی (ره) از این شهادت مطلع شدند، ایشان به شهادت رسیدند. مصطفی را امید آینده اسلام دانست و در مراسم ختم حاج آقا مصطفی شهادت حاج آقا مصطفی در زیر الطاف را راز الهی دانست.

شهادت حاج آقا مصطفی عامل آغاز انقلاب اسلامی بود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: شهادت حاج آقا مصطفی دلیل آغاز و پیروزی انقلاب اسلامی شد که ریشه همه آنها از همین بیان امام است.

آیت الله عابدینی افزود: منظور امام از لطف پنهان خداوند این بود که ما در حال حاضر نمی دانیم حکمت و فضل ایشان چیست و در آینده این لطف آشکار می شود، لذا امروز می بینیم که امام راحل چه فرموده و آن لطف آشکار می شود. و این نشانه مهمی است.بصیر امام خمینی (ره) بود.

وی گفت: ما با رحلت عالم برجسته آیت الله میرزا جواد آقای تهرانی مواجه هستیم. یادم هست سال 59 در ارتفاعات الله اکبر اهواز این پیرمرد را دیدم که با بسیج خراسان به منطقه آمدند و در خط مقدم یک قلعه داشتند، آنقدر پیر بودند که کمرشان خم شده بود و می آمدند. سلاح حمل می کردند

امام جمعه قزوین با بیان اینکه در این عصر و عصر برای تشویق رزمندگان در چنین شرایطی در خط مقدم جبهه حضور داشت، اظهار داشت: این عارف، عالم ربانی و شخصیت بزرگ، علاقه مند به امام خمینی (ره) و ارادتمند به رهبر فرزانه بود. روح انقلاب ما این عالم بزرگ مملو از پیامبران و اولیای الهی شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به مضرات کاهش جمعیت خاطرنشان کرد: امنیت و اقتصاد کشور با کاهش جمعیت مواجه خواهد شد و اگر جلوی آن را نگیریم چند سال دیگر به نقطه ای می رسد که نیروی کار جوان در کشور که اقتصاد و امنیت کشور به آن وابسته است کاهش می یابد و جامعه پیر می شود و این مشکل بسیار مضر است.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: کاهش جمعیت یکی از اهداف دشمن است و باید با اقدامات جمعیتی این نقشه شوم را خنثی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید