جمعیت جوان کشور را تثبیت می کند/ ترویج افکار غربی در کشور تهدیدی جدی برای خانواده هاست

زمان: 08:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1784048

کارشناس و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با اشاره به اهمیت فرزندآوری در حال حاضر گفت: جمعیت جوان باعث ثبات کشور می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن خیری در گفت و گو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به اهمیت خانواده در جامعه، اظهار داشت: خانواده جایی است که تربیت و خودسازی در آن اهمیت بیشتری دارد؛ در حالی که در این زمینه باید توجه داشت که خانواده در آن جایگاهی ندارد. زیرا خانواده اساس تربیت و خودسازی است و به گفته روانشناسان سه یا چهار سال اول زندگی انسان اساس آن را تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: اساس انسانی باید بر اساس ارزش ها شکل بگیرد. یعنی باید نگاه تربیتی خاصی به بعد فطری داشته باشیم. برای رسیدن به کمال باید به فطرت و ارزش های انسان توجه ویژه ای داشت و در تربیت و ارتقای این گونه تلاش کرد. بنابراین خانواده اولین کانون تربیت و خودسازی است. اگر بخواهیم جامعه را در چارچوب درستی شکل دهیم باید به آموزش، تربیت و تزکیه توجه کنیم و چون کانون اصلی و مهم خانواده است پس باید در همه سیاست ها و برنامه ها خانواده را در اولویت قرار دهیم.
کری گفت: همه نهادها باید بدانند که جامعه سالم به خانواده سالم بستگی دارد. دانشگاه باید دقت کند که قوانینش برای زنان به گونه ای نباشد که به نقش خانواده و خانواده آسیب وارد کند.
وی ادامه داد: متاسفانه دانشگاه ها در بخشی از محتوای دروس دچار مشکل هستند. در برخی از رشته ها زنان با درصد بالایی حضور دارند، اما آیا این رشته ها باعث استحکام خانواده می شود یا تضعیف آن؟ جامعه اقتصادی، سیاسی، علمی و جوانان زمانی به وجود می آید که جایگاه خانواده محترم شمرده شود. وقتی از خانواده حمایت می کنیم و امکانات رفاهی را برای نسل فراهم می کنیم، دیگر نگران پیر شدن جامعه نیستیم. خانواده ای که نگران مشکلات اقتصادی است و حمایتی برای بچه دار شدن ندارد، انگیزه ای برای تولید نسل ندارد، به همین دلیل است که امروزه تعداد فرزندان یک خانواده بیشتر از یک یا دو فرزند نیست و حتی گاهی اوقات آنها را هم ندارند. فرزندان. در همه ابعاد باید توجه داشت که خانواده محوری یک شعار نیست بلکه یک واقعیت است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: متأسفانه اندیشه های غربی و دانشگاهی به صورت فعال در حال ترویج است و حتی دشمنان نیز در رسانه های خودشان سخت کار می کنند. می گویند حیوان در خانه داشتن بهتر از بچه دار شدن است و دلیل آن وفاداری این سگ است.»
وی افزود: آنچه که نظام اسلامی و انقلابی را تولید می کند خانواده است و آنچه این نظام را پایدار می کند جمعیت جوان است، اما ما که در برخی موارد حتی در کشور مسئولیت داریم اگر متوجه نباشیم که نقش جوان چقدر مهم است. مردم، ما در واقع داریم مهمترین دارایی خود را از دست می دهیم،

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید