حکمرانی ضعیف و ترویج افکار فمینیستی مهمترین تهدید نسل جوان است / خطر پیری جمعیت در کمین ایران

ساعت: 15:00
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782670

محمدحسین ندیمی گفت: متاسفانه جمعیت جوان کشور در اوج رشد در حال خشک شدن است و عده ای با تشویق به بیکار بودن درصد زیادی از جوانان تحصیلکرده سعی در منصرف شدن خانواده ها از افزایش جمعیت دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسین ندیمی کارشناس جمعیت در گفتگو با خبرنگار تیتریک در خصوص طرح جوانان برای جمعیت گفت: .

وی ادامه داد: متاسفانه جمعیت جوان کشور در اوج رشد رو به کاهش است و عده ای با تشویق به بیکار بودن درصد زیادی از جوانان تحصیلکرده سعی دارند خانواده ها را از افزایش جمعیت منصرف کنند.

این کارشناس تصریح کرد: اکنون چند سوال از مخالفان طرح جوانان جمعیت می پرسم:

چه کسی مادری را از زنان ما گرفت؟ چه کسی و با چه افکاری جامعه امروز را به سمت پیری سوق داد؟

کیست که امروز به جای تربیت فرزند دامداری را وارد خانواده کرد و شیرینی مادر را از دختران و زنان جامعه ما گرفت؟

امروز بیش از 12 میلیون دختر و پسر با چه تفکری به سن ازدواج رسیده اند و برخی از آنها به تجرد خاصی رسیده اند؟

چه کسی و با چه افکاری باعث شد برخی از دختران جامعه ما برای همیشه از طعم شیرین مادری محروم شوند؟

مگر نه این است که اگر در علم و فناوری پیشرفت کرده ایم به دلیل تعداد زیاد جوانان کشور بوده و کشور را به رتبه چهاردهم دنیا در علم رسانده ایم؟

ندیمی با بیان اینکه احتمال دارد کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان ما را از این نرخ بالای زاد و ولد محروم کنند، گفت: 3 درصد آنها بالغ هستند که به 10 درصد افزایش یافته و در آینده نزدیک به بیش از 40 درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه چرخ اقتصاد را جوانان به حرکت در می آورند، نه افراد مسن، ادامه داد: گسترش افکار فمینیستی، جوانان را در کشور وادار کرده است که پدر و مادر خود را دو برابر کنند و آنها را مجبور به فروش هر چه دارند برای اداره خانه خود کنند. جوانان ناامید در تبعید.

این کارشناس توضیح داد: این تفکرات مدرنیستی و فمینیستی باعث بیکاری تعدادی دختر و پسر در هر خانواده شده است و حتی ارزش منشی شرکت از ارزش مادر بودن برای دختران در جامعه بالاتر است.

ندیمی با تاکید بر اینکه مدیریت ضعیف سه دهه مدیران نالایق و تاثیرگذار به دلیل سهل انگاری باعث افزایش بیکاری جوانان در کشور شده است، افزود: تحصیلات عالی دختران ازدواج را به تاخیر انداخته و دیگر نمی خواهند کمتر از خودشان ازدواج کنند. با صلاحیت بالا «شما و امثال شما سن ازدواج را در کشور بالا برده اید.

وی تصریح می کند: این افکار فمینیستی با شعار «فرزند کمتر- زندگی بهتر» زمینه خودخواهی و خودخواهی را در جامعه گسترش داده است، شعاری که رضایت، گذشت و صبر را از ما گرفته است.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: از مدیران می پرسیم در این سه دهه که کشور به این روز افتاده چه کرده اید؟ مدیرانی که در اوایل انقلاب با کمترین امکانات، ایران قدرتمند با جمعیت جوان را ساختند، اما امروز در برج های عاج دغدغه دهک های پایین را ندارند، بلکه با نور چشم با مهمانی ها وارد دستگاه ها شده اند. سهمیه ها

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید