بسیج دستی توانا در حل مشکلات آموزش و پرورش است / آموزش نسل جوان و جوان مهمترین رسالت معلمان است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، رزمایش علمی بسیج با عنوان رزمایش علمی شهید میرحسینی صبح امروز در حسینیه ثارالله عاشقان زاهدان برگزار شد.

سردار عوض علی فقیری معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان در این مراسم گفت: نذر فرهنگی با عنوان رزمایش علمی بسیج از سوی هیئت رزمندگان اسلام استان تهران برای تهیه و توزیع 20 هزار بسته برقراری عدالت اجتماعی در سیستان و استان برگزار شد. بلوچستان بین دانش آموزان مناطق فقیرنشین و سیل زده توزیع می شود.

وی افزود: این آغاز گام دوم است تا بسیج هر استان بتواند از 10 درصد دانش آموزان واجد شرایط برای بهره مندی از آموزش حمایت کند.
این مسئول تصریح کرد: در کنار این رزمایش نذورات کتاب مقدس دفاع مقدس برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت علاوه بر آموزش در دستور کار و رایگان است.

وی ادامه داد: پس از اعلام گام دوم انقلاب و اهمیت آن، بسیج جزو اولین نهادها، ادارات و ارگان هایی بود که از ابتدا مصمم شد این بیانیه را اجرایی و دستورالعمل اجرایی آن را تدوین کند.

بسیج دست مدیران محسوب می شود

فکیری اذعان داشت: پس از بررسی و بررسی چگونگی نقش بسیج در اجرای بیانیه، گام دوم سند 10 ساله اعتلای بسیج به ستاد کل نیروهای مسلح و بسیج ابلاغ شد. او در یک جامعه بود.

وی افزود: در بخشی از این سند چهار راهبرد تعریف شده است که راهبرد دوم آن با عنوان جهاد امید به جوانان به عنوان محوری کلیدی در نقش بسیج علمی و پژوهشی یا پرچمداری در معاد علمی و پژوهشی مرتبط است. به تمرین فوق

این کارمند اذعان داشت: بسیج دست مدیران محسوب می شود، نه مأموریت خاصی دارد و نه نهادی که بخواهد از جانب خود باشد. بلکه وظیفه بسیج پیشرفت و کمک به مدیران جمهوری اسلامی برای رسیدن به اهدافی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای آنها تعیین کرده است.

آموزش جوانان و نوجوانان از مهمترین رسالت های آموزش و پرورش است

وی یکی از مهمترین رسالت های آموزش و پرورش را تربیت جوانان و نوجوانان عنوان کرد و گفتمان جهاد علمی در کشور به ویژه در بین جوانان و نخبگان، گسترش و تقویت هسته های علمی و گروه های نظریه پردازی است. اسلامی و عمده در حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مراکز دیگر، شناسایی، توانمندسازی و جهت دهی به شکوفایی استعدادهای علمی مختلف جوانان و نوجوانان با محوریت بسیج دانشجویی از دیگر اقدامات برای تحقق گام دوم انقلاب است.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان گفت: در این راستا مؤسسه راه کوثر، مؤسسه رزمندگان، سازمان بسیج دانش آموزی، سازمان بسیج فرهنگیان، پژوهش سرا، سازمان بسیج اساتید و بسیج از جمله سپاه هستند. لایه هایی که می توانند در این زمینه کمک کنند و نقش موثری داشته باشند.

به گفته وی، به همین منظور رزمایش علمی «بسیج» با توزیع 20 هزار بسته آموزشی در سطح استان برای کمک به دانش آموزان نیازمند و زلزله زده در دستور کار مؤسسه علمی «رزمندگان» قرار دارد.

سپاه در سیستان و بلوچستان از سخت افزار بالایی برخوردار است

فکیری خاطرنشان کرد: هوشمندسازی کتب درسی در مدارس از دیگر اقداماتی است که با همکاری مرکز آموزشی در این زمینه انجام شده است. از مجموع 995 عنوان کتاب درسی مدارس، 210 عنوان کتاب هوشمند طراحی و چاپ شده و مابقی کتاب های درسی در دستور کار قرار گرفته است.«این گام بسیار مهمی در جهت ارتقای آموزش مدرن است.

وی افزود: سپاه از نظر سخت افزاری گام های زیادی برداشته و در نقاط مختلف کشور به ویژه در آن نقطه کشور مدرسه سازی کرده است و قدمتی طولانی دارد. ما تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات حوزه آموزش انجام دادیم و از هیچ تلاشی دریغ نکردیم.

وی افزود: برگزاری کلاس های مجازی، مشاوره رایگان آموزشی، آموزش دستاوردهای تحصیلی، المپیادهای علمی، کلاس های آنلاین و حضوری، آزمون های مشاوره و اردوهای ویژه در نوروز، اردوی راهیان نور و استفاده از ظرفیت 118 معلم جهادگر برای رفع مشکلات. از اقدامات انجام شده در این راستا محروم است.

در حال انجام اقداماتی برای حل کامل مشکلات هستیم

این مقام مسئول با بیان اینکه تعدادی از خیرین با کمک بسیج دانش آموزی از دانش آموزان توانمند فکری که از نظر مالی ضعیف هستند نیز حمایت کرده اند، آماده ارائه خدمات برای رفع مشکلات حوزه آموزشی در هر حوزه است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: جوانان و نوجوانان از نظر فکری توانمند هستند، ما این شعور را داریم که با وجود همه مشکلات مادی از نظام و کشور جمهوری اسلامی دفاع کنیم به عنوان پشتوانه جمهوری اسلامی در این استان مرزی و تنگه احد شیعه و اهل سنت از فارس و بلوچ «آنها از ما محافظت می کنند، ما به عنوان خدمتگزار و خدمتگزار مردم موظفیم برای رفع مشکلات آنها قدم برداریم و اجازه ندهیم مشکلاتی برای این مردم ایجاد شود.

برای حل مشکلات روحیه جهادی و حاکمیتی لازم است

فکیری با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت انقلابی امیدی برای رفع چالش های موجود وجود دارد، گفت: چاره ای جز یافتن راه های میانبر، حکومت داری و روحیه جهادی نداریم.

وی افزود: مدیریت جهادی پرتلاش، پرتلاش، کم توقع و مدیریت مردم محور است که شبانه روز برای خدا کار می کند. اگر مدیران اینطور بودند به آنها خدمت می کردیم. وگرنه این خائن محسوب می شود چون مردم ما لایق بهترین ها هستند توان و انگیزه کار ندارند باید کنار بکشند تا افرادی که این ظرفیت را دارند بتوانند به مردم خدمت کنند.

هدف از تمرین علمی کمک به برقراری عدالت اجتماعی است

محمدعلی تاجی رئیس موسسه خدمات علمی آموزشی رزمندگان اسلام در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری رزمایش علمی بسیج با عنوان رزمایش علمی شهید میرحسینی اظهار داشت: این اقدام به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی و با هدف کمک به برقراری عدالت آموزشی در مناطق فقیرنشین و سیل زده استان و همچنین ارتقای سطح علمی دانش‌آموزانی که در دوره سلطنت به دلیل کاستی‌های موجود دچار افت تحصیلی شده‌اند.

وی افزود: در این رزمایش 20 هزار بسته کمک آموزشی به دانش آموزان مناطق فقیرنشین و سیل زده سیستان و بلوچستان اهدا می شود.

به گفته این کارمند؛ در این تمرین در راستای توسعه عدالت آموزشی محتوای آموزشی غنی به دانش آموزان ارائه می شود.

تاجی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه ها و مأموریت های موجود، اجرای فرامین و مأموریت های مقام معظم رهبری در حوزه آموزش و پرورش است و آموزش و پرورش استان از دیگر اهداف است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید