کاهش رشد جمعیت برای بسیاری از مردم / پیری جمعیت قابل توجه نیست. مهم تر و خطرناک تر از تاج


ساعت: 13:12
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1838043

علی احمدی گفت: کاهش رشد جمعیت برای خیلی ها محسوس نیست و در بحث افزایش زاد و ولد برخی مشکلات اقتصادی را بهانه می کنند در حالی که این موضوع مهمتر و خطرناکتر از وضعیت تاج است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در همایش تجلیل از فعالان، مروجان و حامیان حوزه سلامت در استان گفت: “سلامتی ما، سلامتی سیاره ما” شعار اعلام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، دلیل آن است. برای انتخاب این شعار تاثیری بر سلامتی دارد. افراد محیط زیست شامل موجودات زنده، آب، هوا، اکوسیستم ها و … هستند.

وی افزود: از جمله سرفصل های مهم در هفته سلامت، توجه ویژه به جوانان جمعیت، صیانت و کمال خانواده و … است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هیچ یک از ما فراموش نمی کنیم که مهم ترین و مقدس ترین اماکن در شرایط تاج تعطیل شد، زیرا سلامت مردم مهمتر بود. این شرایط به ما نشان داده است که خطر ابتلا به این بیماری چقدر قابل توجه است.”

احمدی گفت: کاهش رشد جمعیت برای خیلی‌ها محسوس نیست و وقتی صحبت از افزایش زاد و ولد می‌شود، برخی مشکلات اقتصادی را توجیه می‌کنند، در حالی که موضوع مهم‌تر و خطرناک‌تر از وضعیت تاج است.

وی خاطرنشان کرد: ما در پنجره جمعیت هستیم یعنی. جمعیت جوانان به دلیل سیاست های اشتباه دهه 60 و 70 بالاست. از طرفی جمعیت کودک کم است یعنی در 15 یا 20 سال آینده جمعیت سالمندی خواهیم داشت. این امر باعث ایجاد مشکلات در ارتش می شود.»، امنیت، اقتصاد و ….

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: اگر در جمعیت استان به چاله بیفتیم 150 سال طول می کشد تا استان را از این وضعیت نجات دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید