کمبود شدید سرانه خدمات در حاشیه شهر مشهد/ نیاز به خط اعتباری مستقل دولتی در حاشیه شهرها

ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1789919

رئیس کمیته ساماندهی برون شهری شورای شهر مشهد پیشنهاد کرد؛

علیزاده گفت: در حاشیه شهر بیمارستان و دانشگاه نداریم و در این مناطق با کمبود شدید سرانه خدمات مواجه هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم علیزاده رئیس کمیته ساماندهی برون شهری شورای اسلامی شهر مشهد در گفت وگو با صبح توس در خصوص سیاست شورای ششم در حاشیه شهر گفت: در این راستا، شورای اسلامی شهر مشهد در سال 2018 در حال اجرا است.

وی با اعلام اینکه این شهر در امتداد محور بارگاه منور رضوی توسعه جنوب و جنوب غربی را طی کرده است، گفت: اگر توسعه با محور بارگاه منور رضوی صورت گیرد، حاشیه شهر در محدوده قرار می گیرد. همین الان.» حاشیه های شهر مغفول مانده و خدمات کمتری به مردم منطقه ارائه می شود.

رئیس کمیته ساماندهی برون شهری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اولویت و چشم انداز شورای ششم این است که شیب اعتبارات و خدمات به سمت حاشیه شهر سوق داده شود؛ در این راستا باید به سمت حاشیه شهر حرکت کرد. امروزه نیاز به خط اعتباری مستقل از سوی دولت بیش از پیش احساس می شود چرا که رهبری علاوه بر دولت انقلابی، حاشیه شهر را می شناسند و به آن اهمیت می دهند.

علیزاده گفت: تعاملات بسیار خوبی با دولت وجود دارد، موافقتنامه 1230 میلیارد تنی اوراق مشارکت از دولت دریافت شد، همچنین در نشستی با رئیس بانک شهر بر روی 6000 میلیارد تن اوراق بهادار توافق شد. امکاناتی که نشان از حمایت مدیران شهری و مدیران کشوری فراهم کردن شرایط بهتر برای مشهد دارد.

وی گفت: یک نگاه به حاشیه شهر این است که به طور کامل از آن جلوگیری شود و اجازه کار ندهد و نگاه دیگر خدمات رسانی و توسعه است. اگر از افزایش مسکن ناکارآمد جلوگیری کنیم، هر دو دیدگاه درست است.» این اتفاق خوبی است اما این منطقه در داخل شهر است و باید برای آن تعریف درستی داشته باشیم و سطح خدمات را ارتقا دهیم.

رئیس کمیسیون ساماندهی برون شهری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: 4 هزار هکتار زمین خالی و بزرگ داریم که باید برای آن تعیین تکلیف کنیم، بنابراین کارگروهی در کمیسیون حاشیه نشینی تشکیل دادیم و نخبگان را برای همراهی جمع آوری کردیم. سازمان های مربوطه.»

علیزاده در خصوص طرح تفصیلی نیز گفت: متاسفانه مطالعات طرح های تفصیلی موجود که در حال ابلاغ است مربوط به سال 88 است و امکان تحقق آن زیر 10 درصد است؛ در صورتی که این طرح تفصیلی در حال انجام است. دوره مطالعاتی که 10 سال است رو به پایان است و انتظار داریم وزارت راه و شهرسازی، کمیسیون شورای عالی شهرسازی و معماری و کمیسیون پنجمین ماه دست به دست هم دهند تا مردم صدمه نمی بیند. سوال

0e41bb0a 211c 43d0 9009 b0af5f95514d خبر خاکستری

وی ادامه داد: از نظر من اعلام طرح های فرسوده غیرقابل اجرا علاوه بر برآورده نشدن مطالبات مردم باعث آسیب های شهری نیز می شود.

علیزاده با اعلام اینکه باید زمین های کلان واگذار شود، گفت: نقطه ضعف زمین های بزرگ مقیاس در طرح های تفصیلی این است که کاربری برای آنها دیده نشده است و از جنبه مثبت آن، دست شهر در این ها باز است. زمان مورد نیاز، بر اساس موقعیت مکانی تعریف کنید.

رئیس کمیسیون ساماندهی برون شهری شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: بیمارستان و دانشگاهی در حاشیه شهر نداریم، در این مناطق با کمبود شدید سرانه خدمات مواجه هستیم. در حاشیه شهر هیچ مجموعه فرهنگی پاسخگوی نیاز مردم نیست، فقط مجموعه آب این منطقه متعلق به شهرداری است که به این موضوع ورود کرده است.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات در حاشیه شهر تنها 30 درصد از وظایف مدیریت شهری و شهرداری و 70 درصد از وظایف سایر دستگاه ها است، گفت:

علیزاده افزود: امیدواریم تا پایان دوره ششم شهر مشهد بدون میدان شود و همه حوزه ها در متن گنجانده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید