اجرای 90 درصد نسخه الکترونیک / 70 درصد جامعه بیمه شده و همه افراد جامعه بیمه سلامت هستند.


ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883304

مدیرعامل تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی با بیش از 388 مرکز درمانی، فوق تخصصی و تخصصی درمان رایگان مستقیم و حدود 50 هزار کشور غیرمستقیم خدمات ارائه می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میرهاشم موسوی، مدیر عامل تامین اجتماعی در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران، اظهار داشت: بر اساس اندیشه دینی و الگوی عملی امامت و ولایت، تامین عدالت در بخش های مختلف زندگی اعضای سازمان تامین اجتماعی است. جامعه هدف و اساس حکومت دینی است. جمهوری اسلامی در راستای تحقق مدیریت عدالت‌محور تامین اجتماعی، در اصول مختلف قانون اساسی به‌ویژه اصل قانون اساسی، امرار معاش و حمایت افراد و خانواده‌های آنان در دوران بیماری، بازنشستگی و ازکارافتادگی را با مشارکت دولت و مردم تامین می‌کند. 29 قانون اساسی که یک حق جهانی محسوب می شود.

وی افزود: با وجود برخی مشکلات، حدود 70 درصد جامعه بیمه هستند و همه افراد جامعه بیمه سلامت هستند، در حالی که قبل از انقلاب تنها 20 درصد مردم بیمه بودند. آنها دارند.

وی افزود: بهبود خدمات سلامت، سلامت و کیفیت زندگی منجر به افزایش امید به زندگی از حدود 55 سال به بیش از 75 سال در حال حاضر شده است.

مدیرعامل تامین اجتماعی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی قبل از انقلاب اسلامی با حدود 20 مرکز درمانی خدمات ارائه می کرد، اما امروز بیش از 388 مرکز درمانی، فوق تخصصی و تخصصی در درمان مستقیم رایگان و حدود 50 هزار مرکز غیر مستقیم ارائه می کند. خدمات و در این ایام کرونا بیش از 60 شهید تقدیم سلامتی مردم و انقلاب اسلامی کرده اند و روحشان را درود می فرستیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب امسال سیاست های کلان تامین اجتماعی را به دولت و نهادهای ذیربط، عبور از چالش های بخشی و منطقه ای رفاه و تامین اجتماعی، انجام اقدامات تحول آفرین و جهشی در خدمت به مردم ابلاغ کردند. در اصل در صندوق بیمه، توانمندسازی و خدمت به جامعه کارگران بیمه شده، کارفرمایان و مستمری بگیران از اولویت ها و اقدامات راهبردی ما توسط حضرت آقا مطرح شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: از همان روزهای اول با کسری نقدینگی مواجه شدیم، علاوه بر این استقراض گزافی که از سال 94 و 95 شروع شد و متاسفانه حدود 90 هزار میلیارد تومان بدهی به بانک ها ایجاد کرد و بانک سازمان‌های بدهکار، مداخلات غیرعادی و غیرحرفه‌ای و بعضاً رانت‌جویانه در مدیریت و سرمایه‌گذاری، علاوه بر حاشیه‌های بیش از حد، موجب شده است که حوزه سرمایه‌گذاری از کارایی و سودآوری مطلوب برخوردار نباشد. در این شرایط اولویت ما تلاش برای مدیریت منابع و کنترل هزینه ها بود و در گام اول با توجه به حجم زیاد درخواست ها از سوی دولت، تلاش شد تا از طریق تعامل سازنده با دولت، با واگذاری شرکت های مناسب، نیازمندی های سازمان پیگیری شود. ، مشکلی که در گذشته حل نشد که منجر به واگذاری شرکت های زیان ده و نامناسب به سازمان شد.

وی یادآور شد: سال گذشته 76 هزار میلیارد تومان از این مسیر جمع آوری شد و در بودجه جاری با هماهنگی خوب سازمان دولت و مجلس 90 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

موسوی بیان کرد: در حوزه وام از همان ابتدا تلاش کردیم روند انباشت بدهی به بانک را متوقف کنیم و این بیماری ها و معضل بزرگ را درمان کنیم. امروز مفتخرم اعلام کنم که در 7 ماه گذشته نه تنها روند استقراض بی رویه را متوقف کردیم، بلکه در اولین روز هفته بیمه، بدهی انباشته گذشته را به مبلغ 88 هزار میلیارد تومان پرداخت کردیم.

وی یادآور شد: همزمان با طرح بیمه دانش آموزی تلاش کردیم تا بیمه زنان، سرپرستان خانوار و در داخل بیمه خانوار ایرانیان زیر چتر بیمه ای سازمان توسعه یابد و از طریق طرح های ارتقای بیمه، حقوق مردم حفظ و هزینه های نامنظم انجام شود. کنترل می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سعی کرده ایم با ایجاد شفافیت و مدیریت تضاد منافع و بهبود فرآیندهای کاری، علاوه بر مبارزه مثبت و منفی با فساد، میزان خروجی را نیز از مداخلات غیرکارشناسی و احیاناً رانت خواری جلوگیری کنیم. و سودآوری افزایش خواهد یافت مجموع شرکت های گروه با رشد 72 درصدی از 93 هزار میلیارد تومان به 163 هزار میلیارد تومان و کل سود از 31 هزار میلیارد تومان به 45 هزار میلیارد تومان رشد حدود 44 درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: تلاش کرده ایم خدمات بیمه ای و درمانی در پرداخت حقوق و مستمری در کنار پایداری منابع و انجام به موقع تعهدات بازنشستگان توسعه یابد. به همین دلیل به دنبال تسهیل در ارائه خدمات از مسیر اطلاعاتی بودیم و سعی کردیم با هدف حمایت مالی، از پرداخت از جیب بیمه شدگان در حوزه خدمات درمانی بکاهیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به برخی از خدمات این سازمان اشاره کرد و گفت: تثبیت و تسویه طرح نسخه الکترونیک از حدود 65 درصد به 90 درصد، افزایش تعداد و کیفیت خدمات آفلاین از 30 خدمت به 42 خدمت غیر حضوری. طی 9 ماه گذشته، توسعه و افتتاح بیش از 40 پروژه درمانی، عمدتاً در مناطق محروم، پوشش هزینه های بیماری های خاص و اقلام خاص پزشکی، توسعه خدمات برای بیماران اوتیسم، پوشش خدمات تخصصی درمان ناباروری برای زوج های نابارور، افزایش دوره غرامت بارداری از 6 ماه به 9 ماه و پرداخت غیبت و مشارکت رایگان برای افراد بالای 65 سال در شهرهای فاقد مراکز درمانی، افزایش حجم و تعداد وام بازنشستگان، افزایش سهم بیمه اضافی بازنشستگان از 30 درصد به 50 درصد و افزایش 120 درصدی و شروع سفرهای زیارتی رایگان به کار امات رضوی برای بازنشستگان با هدف 100 هزار سفر و سایر اقدامات مشابه در این مدت برای افزایش کیفیت خدمات ارائه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید