نوشتن نسخه کاغذی در مازندران از اول دی ماه ممنوع است / پزشکان نیاز به نسخه الکترونیک دارند

ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793935

محمدرضا میرزایی گفت: از اول آذرماه تمامی نسخه‌ها به صورت الکترونیکی در تمامی مراکز درمانی مازندران نوشته می‌شود و این گامی بلند در توسعه نظام سلامت استان در جهت ارتقای کیفیت ارائه خدمات مطلوب و آبرومندانه به بیمه شدگان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ، محمدرضا میرزایی امشب در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه مازندران، اظهار کرد: در پی بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت، بر اساس قانون و برنامه ششم توسعه و بودجه سال 1400، شرکت های بیمه موظف به دستور العمل الکترونیکی و حذف کتاب هستند. . اسنادی وجود دارد که این برنامه به طور جدی کار می کند و دنبال می کند.

وی افزود: تمامی نهادهای دولتی و خصوصی استان موظف به اجرای برنامه کپی الکترونیکی هستند و باید نسخه ها را به صورت الکترونیکی تجویز کنند و تخلف نکنند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: موسسات و مراکز طرف قرارداد می توانند از سامانه های الکترونیکی سازمان های بیمه گر برای ارائه خدمات استفاده کنند.

میرزایی تاکید کرد: بدیهی است در صورت مراجعه بیماران برای دریافت خدمات، مراکز موظف به اجرای این برنامه و تجویز نسخه الکترونیکی هستند و تا احقاق حقوق بیماران، پیگیری های لازم از طریق این دفتر مشترک انجام می شود. “

وی با اشاره به اینکه نسخه الکترونیکی از فردا 10 دی ماه همزمان با سراسر کشور در منطقه اعمال می شود، افزود: جامعه پزشکی باید نسخه الکترونیکی را صادر کند و داروخانه ها و واحدهای پاراکلینیکی نیز باید نسخه الکترونیکی کنند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران خاطرنشان کرد: بیمه ها از فردا فقط بابت اسناد الکترونیکی پرداخت می کنند و پرداخت کاغذی ممنوع و دخالت در اموال عمومی جرم تلقی می شود.

میرزایی از مردم خواست برای خدمات بهداشتی پزشک خانواده و خدمات تخصصی و فوق تخصصی با راهنمایی پزشک خانواده به کلینیک های تخصصی مراجعه کنند.

وی از آمادگی پزشکان خانواده در استان برای تکمیل نسخه الکترونیکی خبر داد و افزود: 600 پزشک خصوصی استخدام شده توسط بیمه ها و تمامی بیمارستان های دولتی در این طرح مشارکت دارند و مردم می توانند داروهای خود را از مراجع پیمانکاری تهیه کنند.

مدیر کل بیمه سلامت مازندران گفت: تمامی مراکز درمانی دانشگاهی، واحدهای خصوصی، موسسات پیمانکاری و سازمان های بیمه گر بزرگ مازندران برای اجرای این طرح بزرگ هماهنگ هستند.

میرزایی خاطرنشان کرد: با تامین زیرساخت ها در تمامی مراکز درمانی و ایجاد فضای عمومی، بیمه سلامت آمادگی کامل برای اجرای این موضوع از اول آذرماه را دارد.

وی از اجرای 75 درصدی طرح کپی رایتینگ و پیچ الکترونیکی در استان خبر داد و گفت: میانگین ارزش ملی رونویسی الکترونیک در کشور 78 درصد است اما در 22 استان بالای 85 درصد و امروز در مازندران است. به 75 درصد رسیده است.

مدیرعامل بیمه سلامت مازندران در پایان گفت: اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه نویسی الکترونیکی مزایای بسیاری از جمله صرفه جویی در مصرف کاغذ، شفاف سازی مسائل، آمار و اطلاعات، کاهش خطاهای پزشکی و افزایش سرعت و دقت دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید