امتناع از نسخه غیر الکترونیکی پزشکان از فردا در مازندران

ساعت: 13:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793032

محمدرضا میرزایی گفت: نسخه های غیر الکترونیکی پزشکان استان مازندران برای فردا پذیرفته و پرداخت نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، محمدرضا میرزایی صبح امروز در جلسه ستاد اجرایی نسخه های الکترونیکی اداره کل بیمه سلامت مازندران اظهار داشت: در حال حاضر 63 درصد از نسخه های پزشکان در استان به صورت الکترونیکی صادر می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش استفاده از دفترچه بیمه و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی گفت: از اول اردیبهشت تا پایان تیرماه کاهش تدریجی استفاده از دفترچه بیمه سلامت و عدم پذیرش نسخه کاغذی 28 را داشتیم. آذر تا سی روال ثبت نسخه الکترونیک توسط پزشکان تا حد امکان از اول آذرماه نگران اعمال صحیح نسخه الکترونیک در استان نخواهیم بود.

میرزایی خاطرنشان کرد: به اطلاع عموم بیمه شدگان می رساند که از سال 1398 مدارک بستری به صورت کاغذی دریافت نمی شود و صرفاً به صورت الکترونیکی و با کد ملی قابل دریافت است.

وی افزود: بر اساس قانون بودجه 1400 از ابتدای دی ماه امسال تمامی پزشکان موظف به تهیه نسخه الکترونیکی هستند و نسخه کاغذی پذیرفته نمی شود. یکی از نکات ویژه طرح نسخه الکترونیک ویزیت بیمه شدگان توسط پزشکان غیر طرف قرارداد است. این اداره کل در تلاش است تا با یاری خداوند از اول آذرماه از این بستگان دعوت کند تا نسخه این گروه از پزشکان به صورت کاملا الکترونیکی مکتوب شود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تا فرآیند نسخه نویسی الکترونیکی را در اسرع وقت اجرایی کنیم و امیدواریم نظام پزشکی، دانشگاه ها و دست اندرکاران حوزه سلامت نیز ما را یاری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید