نقش مطب پزشکان در تقاطع جاده ای تبریز / تفسیر نادرست پزشکان از قانون

ساعت: 15:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790843

رئیس کمیته ترافیک شهری شورای شهر پیشنهاد کرد؛

رشیدی به تردد زیاد در محدوده مجتمع های درمانی اشاره کرد و افزود: متأسفانه تعدادی از پزشکان محترم از یک بند قانونی سوء استفاده و سوء تعبیر کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روح اله رشیدی در گفت و گو با تبریز بیدار درباره تاثیر مطب پزشکان بر ترافیک سنگین خیابان های 17 شهریور و آزادی تبریز گفت: شاید نتوان وضعیت اسفناک ترافیکی ناشی از مراکز درمانی را در نظر گرفت. و دفاتر، اما تبصره بند 24 ماده 55 قانون تعهدات شهرداری ها، دفاتر و دفاتر حقوقی و روزنامه ها از برخی محدودیت ها مستثنی هستند از جمله اینکه می توانند در منازل مسکونی تشکیل شوند و نیاز به پارکینگ ندارند. این قانون در مقاطع مختلف مورد استفاده و سوء استفاده قرار گرفته است و مراکز و گروه های مختلف پزشکان و پزشکان از این ظرفیت استفاده کرده اند و به مرور شرایطی که شاهد آن بوده ایم رخ داده است.

کاستی های شهرداری در توزیع ادارات

وی افزود: مدیریت شهری اراده ای برای توزیع آنها در نقاط مختلف شهر نداشت، بنابراین شهرداری در این پرونده مقصر است که منجر به محدودیت ایجاد شده توسط قانون می شود و دیوان عدالت اداری نیز بر آن تاکید کرده است. چندین بار. بود.

نیاز مجتمع های پزشکی برای نصب پارکینگ

رئیس کمیسیون ساخت و ساز، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای شهرداری تبریز درباره تصمیم برای کاهش این تراکم گفت: باید پزشکان در نقاط مختلف شهر مستقر شوند تا دسترسی شهروندان و نیازمندان افزایش یابد.

وی افزود: شهرداری باید در حوزه شهرسازی و جذب مشارکت و سرمایه گذاری مشترک مستقر شود و خود پزشکان و نظام پزشکی در این زمینه کمک کنند. حداقل پزشکانی که تازه مجوز گرفته اند وارد این مکان های شلوغ نشوند.

رشیدی با اشاره به موانع این اقدام گفت: مانع این موضوع نیز مطلوبیت و کیفیت است; پزشکان دوست دارند دور هم جمع شوند و مردم با هم آنها را ببینند، اما شهرداری باید به راه خود ادامه دهد.

وی افزود: دومین کاری که باید انجام شود این است که مجتمع ها در کنار خود پارکینگ نصب کنند، پارکینگ هایی که در مجتمع ها وجود دارد حتی کفاف کارمندان را هم نمی دهد. همچنین در صورتی که شهرداری مکان های آماده و بلااستفاده دارد برای این منظور از آن ها استفاده کند.

مقاومت بدنی جامعه پزشکی

یکی از اعضای شورای شهر تبریز گفت: کارهای فنی و تحقیقاتی انجام شده که در چه ساعاتی پیک های زیادی وجود دارد و چه پزشکانی در این ساعات مشخص حضور دارند. بین برخی پزشکان و ساعات تردد ارتباط وجود دارد که تغییر ساعت کاری این پزشکان ممکن است درصد کمی را تحت تاثیر قرار دهد، اما همچنان مقاومت بدنه جامعه پزشکی وجود خواهد داشت.

وی در خصوص ایده ایجاد شهرک سلامت یا شهرک سلامت در تبریز گفت: این موضوع یا هر عنوانی که مربوط به تمرکز و تمرکز باشد به خودی خود مشکل ساز است. اگرچه ممکن است کامل به نظر برسد، اما عالی است. اما ابتدا شهر گسترش یافته است و باید تلاش کنیم دسترسی به خدمات پزشکی را افزایش دهیم نه اینکه در جایی خارج از شهر یک شهر سلامت بسازیم و چندین هزار پزشک و خدمات پزشکی مشابه را در آنجا جمع کنیم.

رشیدی افزود: این خوب نیست و خلاف عدالت است و باید توزیع عادلانه خدمات خود را متعادل کنیم. بهتر است چند نکته را مشخص کنید و با نظام پزشکی در میان بگذارید تا پزشکان دور هم جمع نشوند.

وی به ترافیک سنگین در محدوده مجتمع های درمانی از جمله شیخ الرئیس، بهاران، خیابان پاستور 17، شهریور و 7 اشاره کرد و افزود: به ثمر نشستند. باید این معضل را به عنوان یک عارضه شهری بشناسیم و با همکاری آنها از این وضعیت عبور کنیم.

نقض تعریف کاربر

این عضو شورای شهر گفت: قطعا در تعریف مصرف کننده تخلفاتی صورت گرفته است. به عنوان مثال، در وهله اول باید برای استفاده تجاری باشد، اما باید برای مصارف پزشکی استفاده شود. خیلی وقت ها حتی کسانی که در مدیریت علوم پزشکی بوده اند، با اینکه می دانستند این یک اشتباه است و شهر را مقید کرده اند، حتی زمانی که می خواستند طراحی کنند، این کار را انجام می دادند.

وی در پاسخ به اینکه در حال حاضر چه باید کرد، گفت: به جای اینکه به شهرداری پیشنهاد کنیم در گلگست گذر کند و 300 میلیارد برای آن هزینه شود، باید صنوف را مکلف کنیم و در صورت نیاز در قانون بازنگری کنیم تا آنها می تواند تفسیر شود.» باعث ایجاد مزاحمت و تشدید شرایط فعلی نشود، همچنین قوانین شهرسازی نباید به گونه ای باشد که شاهد تداوم این اتفاقات باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید