قطعی اینترنت و نقص سیستم؛ نسخه الکترونیکی پاشنه آشیل در آلبورگ / بیماران و چشم پزشکان منتظر انتشار طرح درمان هوشمند هستند


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877719

این روزها عده ای گلایه دارند که برخی پزشکان داروها را با نسخه الکترونیکی ثبت می کنند اما داروخانه ها از ثبت نام نکردن آنها خبر می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تیتریک، از اوایل اسفند 99 بود که اجباری شدن نسخه های الکترونیکی در تمامی مراکز تشخیصی و درمانی البرز کلید خورد.

پس از اجرایی شدن قانون قرار بود کپی های غیر الکترونیکی پذیرفته نمی شد و اسناد و کپی های غلط املایی مشکلی در این طرح داشت.

همچنین مقرر شد برای کسانی که دفترچه یا اعتبار آنها به پایان رسیده است، دیگر دفترچه بیمه جدید صادر نشود.

پزشکان ثبت نام شده به جای نسخه سنتی با دفترچه بیمه، بیماران را با کد ملی در مطب خود ویزیت می کنند و برای آنها نسخه الکترونیکی ثبت می کنند.

البته عدم دسترسی به سامانه در برخی روزها یکی دیگر از مشکلاتی است که پزشکان را بسیار نگران کرده و باید این مشکل را برطرف کنند.

به گفته آنها، در برخی بیماری ها لازم است سامانه به صورت 24 ساعته فعال باشد تا هنگام مراجعه به پزشک با مشکل قطعی مواجه نشوند.

برخی از مردم به خبرنگار تیتریک شکایت می کنند که پزشکان گاهی اوقات داروهای نسخه الکترونیکی را ثبت می کنند، اما داروخانه به آنها می گوید که ثبت نام نکنید.

این طرح با هدف بهبود و نظام‌مند کردن درمان، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کاهش خطاهای تجویزی و تداخلات دارویی انجام شد.

کاهش مراجعات حضوری و ارتقای فرهنگ مشاوره پزشکی آنلاین از دیگر اهداف این طرح است، اما با مشکلاتی مواجه بوده است که باید به آن توجه شود.

بدون شک حل مشکل اینترنت و رفع نواقص سیستم دو اصل اساسی برای نسخه های الکترونیکی است که برای راحتی مردم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید