سردرگمی بیماران به دلیل نبود زیرساخت های لازم باید با ارائه طرح نسخه الکترونیک/نسخه الکترونیکی اصلاح شود.


ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902568

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به سردرگمی بیماران به دلیل نبود زیرساخت های لازم برای اجرای نسخه الکترونیکی اشاره کرد و گفت: بسیاری از مراکز به بهانه ارائه خدمات در بستر الکترونیکی فرار می کنند. وقفه.

ملک فضلی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با انتقاد از نحوه اجرا نسخه الکترونیکی وی در کشور خاطرنشان کرد و گفت: شیوه اعمال نسخه الکترونیکی به دلیل مشکلات زیرساختی مانند اینترنت باعث سردرگمی بیماران شده است.

وی با بیان اینکه این طرح از دی ماه سال گذشته در کشور اجرایی شده است، بیان کرد: متاسفانه به دلیل اختلالات زیرساختی پلتفرم ها و به ویژه اختلالات اینترنت مشکلاتی به وجود آمده است.

فاضلی افزود: بسیاری از مراکز پاراکلینیکی اعم از آزمایشگاه ها، داروخانه ها و … به بهانه های مختلف از ارائه نسخه الکترونیکی خودداری می کنند و جلوگیری از این اقدامات نیازمند عزم جدی برای فعالیت این مراکز در بستر سازوکارهای الکترونیکی است.

وی شیوه فعلی اجرای گزینه الکترونیک را مشکل زا دانست

فضلی نیز روش فعلی اجرا نسخه الکترونیکی مشکل زا می داند و تصریح می کند: پس از اجرای طرح نسخه الکترونیکی، مشکلات و مشکلات مردم چند برابر شد، اولین هدف باید رضایت عموم مردم باشد، بنابراین این طرح باید اصلاح شود و ابتدا زیرساخت های لازم اجرا شود، یعنی. اینترنت، باید گسترش یابد و پس از آن پیاده سازی شود.

عضو کمیته بهداشت و درمان عدم وجود زیرساخت های لازم در مناطق محروم برای اجرای طرح نسخه الکترونیک را مورد تاکید قرار داد و گفت: نسخه الکترونیکی به منظور تسهیل و تسریع در ارائه خدمات و شفاف سازی روند درمان در کشور، بنابراین بهتر است زیرساخت های لازم فراهم شود تا شاهد چنین مشکلاتی در حوزه درمان نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید