چالش های اجرای طرح نسخه الکترونیکی باید برطرف شود/ تعرفه های پزشکی با هزینه ها تناسبی ندارد

وی با اذعان به اینکه بخش قابل توجهی از جامعه پزشکی استان واکسینه کوید 19 انجام شده و اطلاعات لازم برای دریافت واکسن سوم را ارائه کرده اند، افزود: سه هزار نفر از گروه های مختلف پزشکی از جمله پزشکان، دندانپزشکان، ماماها و گروه های دارای مجوز از جمله فیزیوتراپیست ها و کاردرمانگران از اعضای نظام پزشکی استان و شهرستان های آن هستند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قزوین گفت: تعداد پزشکان عمومی در این استان بیش از متخصص است و در شهر قزوین بیش از 400 پزشک متخصص و 600 پزشک عمومی وجود دارد که خدمات لازم را به جامعه ارائه می کنند.

خردمند گفت: طرح تحول سلامت اگرچه به طور کامل اجرا نشده است اما بخشی از آن دستاوردهای خوبی از جمله اختصاص اعتبارات مناسب به بیمارستان های دولتی، بهسازی و نوسازی تجهیزات در استان قزوین را به همراه داشته است.

وی گفت: اجرای طرح نسخه الکترونیک از سوی سازمان بهداشت و درمان آغاز شده است که البته مشکلات قابل توجهی در اجرای آن برای جامعه پزشکی، داروسازان و مردم وجود دارد. علیرغم مشکلات فعلی، انتظار می رود او تامین کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی قزوین با اشاره به چالش های اجرای طرح نسخه نویسی گفت: سیستم طراحی شده جوابگوی بسیاری از مشکلات تجویز شده توسط پزشکان نیست و بسیار کند است و باعث کندی بیماران و بیمارستان ها می شود.

هورامند ادامه داد: سطح تعرفه های خدمات پزشکی و تشخیصی غیرواقعی است و بعضاً تفاوت های زیادی با هزینه های پزشکان در مطب ها و بخش های خصوصی، داروخانه ها، بیمارستان ها و آزمایشگاه ها وجود دارد؛ در صورت عدم تحقق این طرح، با مشکل مواجه خواهیم شد. کمبود پزشک در سال های بعد

وی یادآور شد: برای کاهش تعرفه های درمانی، تقویت بیمه نامه ها برای جبران مابه التفاوت تعرفه ها و رفع ارتباط مالی پزشک و بیمار ضروری است تا مردم متحمل هزینه های اضافی نشوند.

رئیس سازمان نظام پزشکی قزوین گفت: در قزوین چالش عمده ای برای دسترسی به خدمات وجود ندارد اما در برخی مناطق فقیرنشین به دلیل عدم تعادل در توسعه عدالت اجتماعی و اقتصادی مردم با مشکل مواجه هستند.

خردمند با اشاره به تعهدات معوق نظام پزشکی تصریح کرد: تعهدات معوق مربوط به دو سازمان بیمه گر تامین اجتماعی و خدمات درمانی موضوعیت ندارد. البته در این زمینه قول هایی داده شده اما هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

d706523d 174f 4a1c a46c d07535f0d8d4 خبر خاکستری

وی گفت: حل مشکلات جامعه پزشکی از طریق انسجام داخلی و پیگیری توسط اعضای نظام پزشکی مهمترین برنامه این نظام است تا جامعه پزشکی از طریق ارکان گام های موثرتری در جهت ارتقای سلامت جامعه بردارد. از جامعه.”

رئیس سازمان نظام پیش دبستانی استان قزوین گفت: طرح سامانه ارجاع پزشک خانواده در این استان به خوبی اجرا نمی شود و لازم است زیرساخت های مناسب برای این طرح فراهم شود. پزشک خانواده، سیستم ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت هر سه موضوع مرتبط با هم هستند که در صورت فراهم شدن زیرساخت های لازم برای این موضوعات، می توان با موفقیت اجرا کرد.

خردمند در پاسخ به سوالی درباره سیاست های نظام پزشکی استان برای جبران خسارات رادیولوژیست ها گفت: رادیولوژیست های فارغ التحصیل باید دوره هایی را در آن استان بگذرانند یا پس از انجام وظایف خود به صورت خصوصی، دولتی و امنیتی فعالیت کنند. کارکنان در کشور آموزش کافی برای پاسخگویی به نیازهای این بخش ندارند و از طریق نظام پزشکی کشور این نواقص را پیگیری می کنیم.

وی با استناد به آمار شهدای مدافع سلامت استان قزوین گفت: چهار پزشک و مدافع سلامت استان در راه ولیعهدی جان خود را فدا کرده اند.

رئیس سازمان نظام پزشکی قزوین در پایان بر واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: تاکید می کنیم افرادی که واجد شرایط واکسن هستند باید برای واکسیناسیون اقدام کنند و طبق تحقیقات انجام شده واکسن تنها راه مبارزه با ویروس کرون است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید