رونویسی الکترونیک 100 درصد در زنجان انجام می شود / منتقدان رونویسی الکترونیکی متخصص و بی طرف هستند


ساعت: 14:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807370

مدیرعامل بیمه سلامت استان زنجان گفت: در حال حاضر به جز موارد بسیار جزئی، 100 درصد نسخه ها به صورت الکترونیکی صادر می شود و در موارد بسیار جزئی نیز نسخه های کاغذی با هماهنگی همکاران فنی پذیرفته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; یعقوب شیویاری امروز در نشست خبری با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: برای رسیدن به قله باید از سراشیبی ها عبور کرد و اگر هدف ارزشمند است برای رسیدن به قله باید حرکت کرد.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران مانند یک قله است.

شیویاری با بیان اینکه اگر تداوم در رسیدن به هدف و آرمان وجود داشته باشد، قطعاً پیروزی حاصل می شود، افزود: از سال 95 که سازمان بیمه سلامت تاسیس شد، موانع و مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتیم تا به این مرحله برسیم، اما تلاش ها و تلاش ها از شرکا به ارائه خدمات به جامعه هدف ادامه می دهند.

وی ادامه داد: برای اینکه افراد تحت پوشش قرار بگیرند باید مدارک آنها برای دریافت گواهی پزشکی به تهران ارسال می شد که گاهی بیش از یک ماه طول می کشد.


* خدمات درمان ناباروری ناب از ابتدای سال جاری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است

مدیرعامل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به نسخه الکترونیکی که از ابتدای دی ماه ارائه می شود، گفت: به جز موارد بسیار جزئی و محدود، 100 درصد نسخه ها از قبل به صورت الکترونیکی و در موارد بسیار جزئی نسخه های کاغذی با با هماهنگی همکاران فنی، پذیرش صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه هر برنامه در ابتدا با مشکلاتی مواجه می شود، تصریح کرد: به همین دلیل از مراکز مورد توافق در تمام نقاط استان تشکر می کنیم.

شیویاری خاطرنشان کرد: بیمه شدگان در هنگام مراجعه به موسسات غیرپیمانی در اعمال نسخه نویسی الکترونیکی با مشکل مواجه می شوند و اکثر این موسسات با همکاری و تعامل با سازمان نظام پزشکی استان فعالیت می کنند و امیدواریم بتوانیم خدمات لازم را ارائه دهیم. به مردم.

مدیرعامل بیمه سلامت زنجان با اشاره به پوشش خدمات ناباروری گفت: این بسته خدمات چند سالی است که منبع مالی ثابتی ندارد اما خوشبختانه بر اساس توافقات انجام شده زوج های ناباروری از ابتدای سال جاری به مراکز درمانی مراجعه می کنند. قابل قبول در بیمه سلامت

وی افزود: تولد فرزند در آموزه های اسلامی نیز ذکر شده است که اگر زوج های نابارور با مشکلات مالی و معیشتی مواجه شوند، می توانند در صورت نیاز به درمان و مراجعه به این مرکز (واقع در بیمارستان آیت الله موسوی زنجان) از خدمات بیمه ای بهره مند شوند. .

شیویاری گفت: زوج های ناباروری که درمان را ادامه می دهند، موفقیت بالایی دارند.


* شناسایی 20 محله کم برخوردار زنجان

مدیرکل بیمه سلامت با اشاره به طرح پوشش محلات کم برخوردار کشور گفت: بر اساس تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت و دبیرخانه مربوطه، 2020 محله کم برخوردار در کشور وجود دارد. در استان زنجان است که دستگاه‌های مختلف وظایفی برعهده دارند که وظیفه بیمه سلامت پوشش ساکنان فاقد بیمه این محلات است.

وی با بیان اینکه استان زنجان دارای 20 محله کم برخوردار و زیر 100 محله فاقد بیمه در آن محلات است، گفت: 10 محله مربوط به شهر زنجان و شهرستان های ابهر، هدبنده، هورمدره و سلطانیه دارای 4 محله، 2 محله هستند. 3 و محله های کم برخوردار که ساکنان این محله ها بدون بیمه می توانند به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند یا خدمات بیمه سلامت در شهرها ثبت نام کرده و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و از امنیت اجتماعی بهره مند شوند.

شیویاری در خصوص پرداخت مطالبات مراکز مورد توافق خاطرنشان کرد: سازمان در این زمینه وضعیت خوبی دارد و مطالبات در آذرماه امسال پرداخت شده و قرار است D پرداخت شود، در حالی که نسخه کاغذی فقط تا پایان سال پذیرش می شود. آذرماه امسال از ابتدای دی ماه فقط کپی الکترونیکی پذیرفته میشود.

وی افزود: میانگین رسیدگی به مدارک بستری 45 روزه است که در استان زنجان بین 20 تا 21 روز انجام می شود که نشان از تلاش همکاران دارد، ضمن اینکه مطالبات مراکز طرف قرارداد پس از دریافت وام در مدت 72 ساعت پرداخت می شود. “

مدیرکل بیمه سلامت زنجان در خصوص هزینه بیماران عروق کرونر گفت: به طور میانگین برای هر بیمار کرونر تحت پوشش بیمه سلامت زنجان حدود 5 میلیون تن هزینه شد.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان و توصیه آنها به تزریق نوبت سوم واکسن کرون، گفت: .


* نقد رونوشت الکترونیکی باید کارشناسی و بی طرفانه باشد

مدیرعامل بیمه سلامت زنجان در خصوص تسهیلات 50 میلیون تومانی برای زوج های نابارور گفت: مدیرعامل سازمان به این مشکل اشاره کرد اما تاکنون دستورالعملی به استان ابلاغ نشده است.

وی افزود: بیمه سلامت در صورت انعقاد تفاهم نامه و ابلاغ به استان ها تنها نقش آشنایی متقاضیان با بانک های موجود را خواهد داشت و پرداخت تسهیلات بر عهده بانک ها خواهد بود.

شیویاری گفت: خدمات ناباروری از ابتدای سال جاری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است و مرکز درمان ناباروری زنجان در بیمارستان آیت الله موسوی مستقر است که خدمات لازم را به زوج های نابارور ارائه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: با ارائه نسخه الکترونیکی، هر بار که بیمه شدگان به مراکز درمانی مراجعه می کنند، پیامکی برای سرپرستان خانوار ارسال می شود و برخی انتقادات به این طرح وارد نمی شود.

شیویاری با بیان اینکه هیچ پزشک یا موسسه پیمانکاری در استان پس از اجرای نسخه الکترونیکی قرارداد خود را فسخ نکرد، گفت: پزشکان و موسسات طرف قرارداد پس از آگاهی از مزایای این طرح، نه تنها قرارداد را فسخ نکردند، بلکه عده ای نیز قرارداد خود را فسخ نکردند. افزوده شده ..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید