98 درصد نسخه های صادر شده در استان قم الکترونیکی است/ فعالیت 50 پزشک متخصص در مراکز تامین اجتماعی قم


ساعت: 17:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882592

مدیر کل تامین اجتماعی قم به الکترونیکی بودن 98 درصد نسخه های صادر شده در استان قم اشاره کرد و گفت: 50 پزشک متخصص و 110 پزشک عمومی در مراکز خصوصی تامین اجتماعی قم مشغول به کار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قم فردا، مهدی مصلح مدیرکل تامین اجتماعی استان قم امروز در نشست خبری گفت: 98 درصد نسخه های صادر شده در قم الکترونیکی است، حمایت از باروری یکی از سیاست های دولت یازدهم است به همین دلیل 777 نسخه است. موارد ناباروری در مراکز درمانی بیمه اجتماعی کوم و بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان در این بخش هزینه شده است.

وی ادامه داد: معافیت کلیه خدمات بیماران کرونایی یکی از برنامه های تامین اجتماعی بود و بر اساس عدالت اجتماعی خدمات درمانی رایگان برای بیمه شدگان بالای 65 سال در بیمارستان های دولتی نیز اجرا شد.

این دانشجو ادامه داد: در اعتباربخشی بیمارستان امام رضا علیه السلام رتبه اول کشوری و اورژانس بیمارستان امام رضا علیه السلام در بین اورژانس تامین اجتماعی و پدرخوانده رتبه اول را کسب کرد. .

رئیس اداره درمان تامین اجتماعی قم خاطرنشان کرد: واحد NICU بیمارستان امام رضا علیه السلام توسعه و 6 تخت به تخت های NICU بیمارستان های استان اضافه می شود.

وی با اشاره به راه اندازی 4 اتاق LDR در بیمارستان امام رضا (ع) گفت: با راه اندازی این اتاق ها، مادران باردار با توجه به خدمات خوب بیمارستان از بدو ورود به بیمارستان تا زمان ترخیص از کلیه خدمات رایگان برخوردار می شوند. بیمارستان تامین اجتماعی قم لوح این بیمارستان ویژه کودکان و مادران را دریافت کرده است.

این دانشجو تصریح کرد: بیمارستان امام رضا علیه السلام یکی از مهم ترین مراکز پذیرش بیماران کرونا در طول دوران کرونا بوده و سال گذشته دو هزار بیمار کرونا در این بیمارستان بستری شده اند و میزان مرگ و میر بیماران کرونایی در این بیمارستان اعلام شده است. به بیمارستان امام رضا علیه السلام زیر ده درصد بود. میانگین خوبی بود

رئیس اداره درمان تامین اجتماعی کوم ادامه داد: سال گذشته هشت میلیون مراجعه به مراکز خصوصی درمانی تامین اجتماعی انجام شد که از این تعداد پنج میلیون و 860 هزار به صورت غیرمستقیم و دو میلیون و 200 هزار به صورت مستقیم درمان شدند.

وی گفت: 684 میلیارد تومان در تامین اجتماعی قم هزینه شد که 503 میلیارد تومان برای درمان غیرمستقیم و 184 میلیارد تومان برای درمان مستقیم هزینه شد.

این دانشجو تاکید کرد: در سه ماهه نخست امسال شاهد افزایش 20 درصدی مراکز بیمه اجتماعی اموال بودیم و در سه ماهه نخست امسال 200 میلیارد تومان به طرف قرارداد پرداخت شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قم فردا مبنی بر اینکه برنامه ای برای افزایش خدمات دندانپزشکی در مراکز تامین اجتماعی قم وجود ندارد؟ وی گفت: دندانپزشکی همواره دغدغه بیمه شدگان بوده است، نوع خدمت را شورای عالی سلامت کشور تعیین می کند و سازمان تامین اجتماعی در این زمینه ورود ندارد اما یکی از برنامه های تامین اجتماعی گسترش این موارد است. خدمات با توجه به تفاوت نرخ رایگان خدمات دندانپزشکی و تامین اجتماعی. تمایل دندانپزشکان برای مراجعه به مراکز تامین اجتماعی کم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید