90 درصد نسخه های تولید شده بیمه سلامت الکترونیکی است/ از ابتدای دی ماه امسال هیچ گونه مدارک کاغذی از مراکز درمانی تحویل نمی شود.

ساعت: 13:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792600

محسن رعنایی گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد از طرفین قرارداد بیمه سلامت به صورت الکترونیکی می نویسند و تجویز می کنند که 95 درصد آنها با دانشگاه های علوم پزشکی استان و 85 درصد با مراکز درمانی غیردولتی مرتبط هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، محسن رعنایی مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری رسانه های استانی با اشاره به اینکه چند سالی است که نسخه و نسخه الکترونیکی در کشور استفاده می شود، گفت: شایان ذکر است که بیش از 90 درصد از طرفین قرارداد بیمه سلامت به صورت الکترونیکی می نویسند و تجویز می کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال الکترونیک نویسی با پیشرفت 5.4 درصدی در استان خراسان شمالی آغاز شده و بر اساس آخرین آمار این رقم تا پایان آذرماه امسال به 87 درصد پیشرفت رسیده است.

رعنایی با بیان اینکه بر اساس آمار منتشر شده در روز گذشته 92 درصد نسخه های بیمه سلامت به صورت الکترونیکی تولید شده است، افزود: همچنین در برخی مراکز دولتی اسفراین این رقم به 100 درصد رسیده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیش از 95 درصد و در مراکز غیردولتی 85 درصد نسخه ها به صورت الکترونیکی تولید می شود.

وی یادآور شد: بر اساس قانون بودجه از ابتدای دی ماه 1400 کلیه مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت موظف به ارائه مدارک الکترونیکی هستند و شرکت های بیمه هیچ گونه سند کاغذی دریافت نمی کنند.

رعنایی خاطرنشان کرد: با شروع کپی و نگارش الکترونیکی تلاش می شود مطالبات به روز نگه داشته شوند. هستند.

وی افزود: همچنین مطالبات در مراکز دانشگاهی دولتی تا پایان شهریور ماه در دانشگاه علوم پزشکی اسفراین پرداخت شد. در دانشگاه علوم پزشکی استان نیز امکان پرداخت وجود دارد اما به دلیل مشکل بستری ها با تاخیر دو ماهه است.

رعنایی گفت: از ابتدای سال جاری بر اساس طرح پزشک خانواده و سامانه هدایت بیمه سلامت همگانی مقرر شد افراد دارای بیمه سلامت همگانی بتوانند از مزایای بخش خصوصی استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: بر این اساس اجرای این طرح از ابتدای آبان ماه امسال در استان آغاز شده و تاکنون 90 هزار و 646 نفر و 7 هزار و 711 نفر از مددجویان کمیته امداد استان در مجموع 98 هزار و 457 نفر دارند. مردم . .

رعنایی گفت: در طرح پزشک خانواده و در سامانه ارجاع بیمه سلامت همگانی، پزشک خانواده برای هر فرد و خانواده وی تعریف شده است و این افراد می توانند با حداقل هزینه ویزیت 6 هزار و در صورت نیاز بیمار از خدمات بهره مند شوند. خدمات متخصص، فرد به پزشک متخصص ارجاع داده می شود تا بتواند از خدمات بیمه ای استفاده کند.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر این با اجرای این طرح تاکنون 45 پزشک قرارداد منعقد کرده اند و 10 پزشک نیز در نوبت برای بهره مندی از این طرح هستند که در واقع افزایش این قراردادها موجب توسعه پزشکی می شود. خدمات.”

وی گفت: نکته قابل توجه این است که بیمه سلامت بر اساس طرح جدید تصمیم گرفته است تمامی افرادی که فاقد پوشش بیمه ای هستند برای ایجاد رفاه و رضایت بیماران، پوشش کامل بیمه ای خدمات پایه سلامت را برای شهرهای 20 هزار نفری داشته باشند. «تمام افراد را ملزم کنید تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

رعنایی با اشاره به اینکه 35 باجه طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، گفت: همچنین افرادی که هیچ گونه پوشش بیمه ای ندارند باید برای داشتن بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند. اگر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت باشد، فرد باید از خدمات رایگان برخوردار شود.

انتهای پیام/ رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید